معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

هر برنامه ای که اجرا می شود باید در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد

بجنورد( پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد شناخت انواع آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری از آن حیاتی است و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هر برنامه ای که اجرا می شود باید در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد

محمد عقیقی با بیان اینکه برنامه فراگیر پرورشی که نگاهی جامع به تربیت تمام‌ساحتی دانش آموزان دارد، بیان کرد: تاکنون قادر نبودیم کارنامه تربیتی از وضعیت تربیتی دانش آموزان ارائه دهیم اما حالا به کمک سامانه نورینو می توانیم در سرفصل‌های پنجگانه ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی شرایط دانش‌آموزان را به طور کامل توضیح دهیم.

وی با اشاره به انجام آزمون های غربالگری گفت: هدف از انجام این آزمون ها شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب و ارائه خدمات به موقع و موثر به دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به هدف برگزاری جشن تکلیف که باعث آشنایی دانش آموزان با وظایف و تکالیف الهی و ترویج فرهنگ دینی می شود، تصریح کرد: جشن‌های تکلیف که در سال گذشته بسیار باشکوه برگزار شد و مورد پذیرش نماینده ولی فقیه در استان نیز بود برای سال جاری با اهتمام ویژه‌ای دنبال و پیگیری شود.

وی با نظر به اهمیت برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز که موجب شناسایی و معرفی این شهدای عظیم الشان به نسل جدید می شود، تاکید کرد: در ادوار گذشته یادواره شهدای درون مدرسه‌ای به صورت کمرنگ برگزار می‌شد که فقط در سال تحصیلی گذشته ۳۷۲ یادواره شهدای درون مدرسه‌ای در سطح استان اجرایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار