تسلیت سران کشورهای مختلف جهان به ایران

تهران (پانا) - سران برخی از کشورهای همسایه به صدور پیام‌های جداگانه‌ای حادثه تروریستی امروز در کرمان را محکوم کردند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تسلیت سران کشورهای مختلف جهان به ایران

در پی وقوع انفجار تروریستی روز چهارشنبه در کرمان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شهادت شماری از مردم ایران را تسلیت گفت.

در پیام پوتین خطاب به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران آمده است: «کشتار غیرنظامیانی که از آرامگاه (شهید سلیمانی) بازدید می‌کردند، از نظر ظلم و شقاوت بسیار تکان‌دهنده است. ما تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می‌کنیم».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین «تسلیت عمیق خود را به بازماندگان» این حمله تروریستی ابراز کرد.

‌همبستگی عراق با دولت و ملت ایران در پی حمله تروریستی در کرمان

‌دولت عراق حادثه تروریستی امروز در چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و بر همبستگی عراق با دولت و ملت ایران تأکید کرد.

‌بغداد همچنین آمادگی خود را برای ارائه انواع کمک‌ها در راستای کاهش شدت این اقدام «جنایتکارانه بزدلانه» اعلام کرد.

‌پاکستان حمله تروریستی کرمان را محکوم کرد

‌در پی وقوع انفجار تروریستی امروز (چهارشنبه) در کرمان، «جلیل عباس جیلانی» وزیر خارجه دولت موقت پاکستان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خطاب به «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران نوشت: «برادر عزیزم، پاکستان قویاً حمله تروریستی غیرانسانی در کرمان را محکوم می‌کند؛ حمله‌ای که چندین انسان بی‌گناه را به کام مرگ کشاند».

در پیام وزیر خارجه پاکستان آمده است: «از صمیم قلب به مردم و دولت ایران تسلیت می‌گویم. قلب ما در کنار خانواده‌های قربانیان است. پاکستان در این سوگ در کنار مردم ایران ایستاده است.»

عصر امروز و همزمان با چهارمین سالگرد سردار حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمانش، ۲ انفجار تروریستی به فاصله زمانی حدودا ۲۰ دقیقه‌ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که تاکنون منجر به شهادت ۱۰۳ نفر و مجروح‌شدن حدود ۱۷۰ نفر شده است.

ابراز همدردی و همبستگی عربستان با ایران

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای مطبوعاتی، انفجار تروریستی اخیر در کرمان را محکوم کرد. در متن اطلاعیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی در محکومیت این اقدام تروریستی آمده است: «وزارت امور خارجه عربستان سعودی، بمب‌گذاری‌های تروریستی را که غیرنظامیان در جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است، اقدامی مرود دانسته و محکوم می‌کند.

ما صمیمانه تسلیت، همدردی و همبستگی خود را با ایران در این رویداد دردناک اعلام می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.»

حماس حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» انفجارهای تروریستی در کرمان را محکوم کرده و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت. در بیانیه چهارشنبه شب حماس که در پی انفجارهای تروریستی کرمان منتشر شده است، آمده که مقاومت فلسطین حمله جنایتکارانه در شهر کرمان که غیرنظامیان را هدف قرار داد و بیش از یکصد شهید برجای گذاشت، محکوم می‌کند.

حماس در ادامه افزود: کلیه اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان را که به دنبال ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در جمهوری اسلامی در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و نقشه‌های شوم آن علیه امنیت و منافع مردم منطقه است، محکوم می‌کنیم.

در پایان بیانیه آمده است: ما این مصیبت بزرگ را به جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های قربانیان صمیمانه تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی می‌کنیم و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.

بارزانی: شریک غم مردم ایران هستیم

«مسرور بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در پیامی انفجار تروریستی در کرمان را محکوم کرد. مسرور بارزانی در این ارتباط نوشت: «حمله بزدلانه به شهر کرمان را محکوم می‌کنم. به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم و شریک غم و ناراحتی آنها هستم. برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنم.»

ابراز همدردی عمان با ایران

وزارت امور خارجه در عمان در بیانیه‌ای انفجار تروریستی اخیر در کرمان را محکوم کرد. وزارت امور خارجه سلطنت عمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت عمان تسلیت خالصانه و همدردی صمیمانه خود را به کشور دوست جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های قربانیان دو بمب‌گذاری در استان کرمان ابراز داشته و برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: عمان بر موضع قاطع خود در محکومیت شدید خشونت و تروریسم در همه اشکال آن تاکید می‌ورزد.

اتحادیه اروپا حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد

اتحادیه اروپا ضمن محکومیت حادثه تروریستی امروز چهارشنبه در شهر کرمان، با ملت ایران ابراز همبستگی کرد. این اتحادیه دو حادثه انفجار در شهر کرمان در چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را اقدامی تروریستی خواند.

‌سخنگوی دپارتمان دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه همبستگی خود را با مردم ایران اعلام و کشته شدن غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

وی تاکید کرد که عاملان این حمله تروریستی باید پاسخگو باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار