معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد:

مکتب سلیمانی امروز فرزندان این سرزمین را به سلیمانی دیگری تبدیل می‌کند

ملارد(پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش ملارد، مکتب سلیمانی را، یک مکتب بزرگ دانست که امروز می‌تواند هر یک از فرزندان این سرزمین را به سلیمانی دیگری تبدیل کند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مکتب سلیمانی امروز فرزندان این سرزمین را به سلیمانی دیگری تبدیل می‌کند

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «شهید سلیمانی در ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع رابر کرمان متولد شد. او از جوانی به فعالیت های انقلابی مشغول بود، و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد، و از سال ۱۳۷۶ تا زمان شهادت، به‌عنوان دومین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.»

این مقام مسئول در رابطه با ویژگی‌های حاج قاسم بیان کرد: «سردار دل‌ها، نمونه بارزی از مسلمانی بود که در خدمت به مردم، به هیچ حزب و گروهی وابسته نبود. و خود را متعلق به همه ملت ایران می‌دانست. در هر مسئولیت که قرار می‌گرفت، کاملاً به این مسئله پایبند بود. این شهید بزرگ، تبلور مردی بود که برخلاف خیلی از افراد، تمایلی به وسوسه‌های سیاسی یا طرفداری از یک جناح خاص پیدا نکرد و سرمایه‌ای ارزشمند، متعلق به همه ملت ایران بود.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد در ادامه افزود: «سردار سلیمانی انسانی بسیار وارسته و از دنیا بریده بود و آرزوی پیوستن به رفقای شهیدش را داشت و آخرت‌گرا بود. حضور پیوسته او در میدان جهاد و شهادت، حاکی از این است که ایشان از دنیا دل کنده بود و تعلقی به آن نداشت و خود را برای حضور در محضر پروردگار از طریق شهادت آماده کرده بود.»

حضرتقلی، خاطر نشان کرد: «امروز با گذشت چهار سال از جنایت بزرگ رئیس‌جمهور منفور و پلید رژیم تروریستی آمریکا، در به شهادت رساندن سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، همچنان ما شاهد آشکار شدن ابعاد جدیدی از نفوذ یاد، نام، اندیشه و آرمان‌های بلند این شهید گرانقدر در منطقه هستیم، چرا که شهید سلیمانی، نماد امید، اعتماد به نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است.»

وی درباره این مجاهد قهرمان تصریح کرد: «به فرموده رهبر انقلاب اسلامی ایران، شهادت سردار سلیمانی به دست خبیث‌ترین افراد عالم یعنی آمریکایی‌ها و افتخار آنها به این جنایت، یک ویژگی ممتاز برای آن مجاهد شجاع به شمار آورد. جهادش، جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگی قرار داد. این نعمت عظیم، شایسته حاج قاسم بود و باید همین‌گونه به شهادت می‌رسید. بدرقه بی‌سابقه پیکر پاک شهید و همرزمانش، گویای آن است که او اکنون فراتر از یک قهرمان، به یک گفتمان تبدیل شده است.»

حضرتقلی، در پایان تأکید کرد: «همه ما باید به آموزه‌هایی که حاج قاسم در عرصه عمل و گفتار از خود به جا گذاشته، به عنوان یک مدرسه و آموزشگاه بنگریم و از این آموزشگاه عملی و گفتاری ایشان درس بگیریم، زیرا سفارش رهبری هم این بوده که به شخصیت سردار سلیمانی به عنوان جایگاهی که می‌توان در آن درس آموخت نگاه کنیم. جوانان و نوجوانان ما نیاز به قهرمان دارند و سردار شهید سلیمانی، برای فرزندان ما، یک الگوی بسیار مناسب است.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار