رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز:

جشنواره الگوهای برتر بستری مناسب برای رشد و ترغیب معلمان مدارس است

کرج (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز از برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره الگوهای برتر بستری مناسب برای رشد و ترغیب معلمان مدارس است

حمیده سلیمانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز عنوان کرد: در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی، نحوه تدریس نیز تغییر کرده و راهکارهای قدیمی ترغیب کننده دانش آموزان برای آموزش و یادگیری بیشتر نیست. به همین منظور سازمان آموزش و پرورش استثنایی در چند سال اخیر، اقدام به برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی برای تمامی معلمان مدارس استثنایی کرده است تا علاوه بر آشنایی بیشتر آنها با تکنولوژی و ابزارهای یادگیری و آموزش، بستر مناسبی برای رشد و ترغیب معلمان و تلاشگران عرصه آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی افزود: امروزه معلمان توانسته‌اند با استفاده از فناوری‌های آموزشی جدید، ابزارها و روش‌های نو خلق کرده و کلاس درس را از محدوده چهار دیواری سنتی خارج کنند و این جشنواره فرصتی است تا تمامی معلمان مدارس استثنایی، به تقویت دانش و نگرش آموزشی خود پرداخته و با ارائه طرح‌های آموزشی جدید، در راه ارتقای سیستم آموزشی مدارس استثنایی قدم بردارند.

سلیمانی در توضیح اهداف جشنواره اظهار کرد: به کارگیری یافته‌های پژوهشی در زمینه روش‌های آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و توانبخشی، توسعه کیفی منابع انسانی از طریق تقویت مهارت‌های حرفه‌ای و ترغیب کارکنان آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، توانبخشی و مشاوره در فرآیند یادگیری دانش آموزان استثنایی و نیز فراهم کردن زمینه مناسب جهت مشارکت آموزگاران در دوره‌های پیش از دبستان و ابتدایی برای استفاده از بازی در امر آموزش می توان اشاره کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: شرکت کنندگان فقط در یک رویکرد انفرادی یا درس پژوهی و یک موضوع در حوزه آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، توان بخشی، مشاوره، مددکاری و بهداشت، امکان حضور در این جشنواره را خواهند داشت و فرایند ارزیابی آثار و تجربیات معلمان در سه سطح استانی، کشوری و نهایی انجام خواهد شد.

گفتنی است اجرا، ثبت نام و ارسال آثار، از طریق سامانه جشنواره به نشانیjashnvareh.csdeo.ir و در بازه زمانی اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت شهریورماه ۱۴۰۳ صورت می پذیرد.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار