یک نومعلم مقطع ابتدایی پاکدشت در گفتوگو با پانا:
افزایش اشتیاق دانشآموزان به مشارکت اجتماعی را در کلاس دنبال میکنم
پاکدشت (پانا) - نومعلم پاکدشت، پرورش حس مسئولیتپذیری و افزایش اشتیاق دانشآموزان به مشارکت اجتماعی را از اهدافی خواند که به عنوان یک معلم در کلاس دنبال میکند.
سحر زمانیان، کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی و نومعلم پایه پنجم ابتدایی در مدرسه شهید جواد نساجان شهرستان پاکدشت در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «علاقه به معلمی، از دوران کودکی با من عجین شده بود، در واقع پدرم معلم بود و این باعث تشدید علاقه من به معلمی شد. بازیهای دوران کودکی، تدریس دروس دوره دانشآموزیام به خانواده و مسئولیت آموزش به دانشآموزان در دروسی که مشکل دارند و معلمیار بودنم در دوران دبیرستان نشانه علاقمندی من به معلمی و تمرین این حرفه دارد.»
این نومعلم مقطع ابتدایی در خصوص این شغل گفت: «هر روز معلمی برای من خاطره میشود، اولین روزهای مدرسه برای من با استشمام بوی مدرسه، کلاس و کتابهای نو آغاز شد و از شیرینترین لحظات در مدرسه زمانی است که دانشآموز در هنگام تدریس، درسش را خوب بفهمد و لبخند رضایت بر لبانش نقش بندد که من نیز این موضوع را بسیار ارزشمند می دانم.»
کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی بیان کرد: «هدف من از معلم شدن تنها داشتن یک شغل نبود؛ بلکه همیشه دوست داشتم آنچه را میدانم به دیگران آموزش بدهم. این هدف برای من هدفی نبود که در کوتاه مدت یا از روی احساسات انتخاب کرده باشم، بلکه هدفی است که از مدتها پیش و با آگاهی انتخاب کردهام و شور و علاقهام به آن نه تنها کم نشده بلکه روز به روز افزایش یافته است.»
زمانیان ادامه داد: «در طول دوران تحصیل خود معلمان زیادی را دیده و خوب میدانم که یک معلم در زندگی دانشآموزان خود به عنوان راهنما و با شکوفایی استعداد دانشآموزانش چقدر میتواند مؤثر باشد و من نیز پس از گذشت سالیان زیاد، هنوز معلمان دوران ابتدایی خود را فراموش نکردهام، من نیز میخواهم آن معلمی باشم که پس از گذشت چندین سال با شنیدن نامش لبخند رضایت بر لبان افراد موفق که دیروز دانشآموزان من بودهاند مواجه شوم.»
این معلم تصریح کرد: «همواره تلاش میکنم مواردی مثل فعال و پویا بودن، امکان بیان نظر دانشآموزان و پرورش خلاقیت و استعدادیابی، کمک به شکوفایی استعدادها، استفاده بهینه از زمان، بازخوردهای متناسب و به موقع ارائه دادن در کلاسهایم وجود داشته باشد. همچنین افزودن اطلاعات دانشآموزان، استفاده و بکارگیری وسایل کمک آموزشی بهروز، تدریس قوی، پرورش حس مسئولیتپذیری و افزایش اشتیاق دانشآموزان به مشارکت اجتماعی از اهدافی هستند که من به عنوان یک معلم در کلاس دنبال میکنم.»
زمانیان در پایان خاطرنشان کرد: «معلمی برای من رسالتی نیست که تنها آموزش بدهم؛ آموزش و پرورش همیشه برای من جایی مقدس بوده که بچهها با پاکی کودکانهشان به من درس زندگی میدهند.»
خبرنگار دانشآموز : ریحانه رستگار
ارسال دیدگاه