مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

معلمان، سربازان گمنام و افسران سپاه پیشرفت هستند

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد رهبری از معلمان به‌عنوان سربازان گمنام و افسران سپاه پیشرفت نام برد و خواست که معلمان، دانش‌آموزان را مثل فرزند خود دانسته و تربیت کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، سربازان گمنام و افسران سپاه پیشرفت هستند

سیدجمال وزیری، در نخستین جلسه هم‌اندیشی بررسی راهکارهای حضور حداکثری در انتخابات با مشارکت انجمن اولیا و مربیان به میزبانی استانداری سمنان، با بیان اینکه کوچک‌انگاری آموزش و پرورش یک خطای راهبردی است؛ چرا که عبور از گردنه‌‌های دشوار بدون آموزش و پرورش، امکان‌پذیر نیست، تاکید کرد: امید داریم بیعتی که روز گذشته، مردم ولایت‌مدار استان با نماینده ولی فقیه و مقام معظم رهبری داشتند به ظهور حضرت مهدی(عج) متصل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: امروز، عصر عقلانیت کلامی و مدیریت رفتاری، عصر اسلحه‌شناسی جنگ نرم دشمن با حمله به مغزها و عصر حکمرانی دیجیتال و فضای مجازی است و مبارزه با استکبار جهانی به فرموده معظم‌له، اقدام احساسی و شعاری نیست؛ بلکه یک حرکت منطقی است که باید ساری و جاری باشد.

وزیری اظهار کرد: مایه افتخار است که نسل نوجوان و جوان ما بابصیرت و هوشیار هستند، از درک اجتماعی و سیاسی بسیار بالایی برخوردار بوده و شور و شوق و شعف در بین آن‌ها موج می‌زند و به برکت نظام جمهوری اسلامی از سواد سیاسی و دشمن‌شناسی بهره‌مند بوده و تربیت‌یافته مکتب‌های شهید مطهری، شهید سلیمانی و شهید حججی‌ها هستند.

وی، خطر جدی این نسل برای دشمن را زنده بودن تفکر فهمیده‌ها در جامعه و خیزش نسل فهمیده‌ها و استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی و...، عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه مدارس ما به یک نهاد راهبردی و نقطه ثقل دشمن، تبدیل شده و در واقع یک جبهه فرهنگی است که مدیر مدرسه، فرماندهی این جبهه را برعهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این‌که جامعه پویا از مدرسه پویا و قوی آغاز خواهد شد، گفت: بی‌شک مدرسه تنها انتقال‌ دهنده دانش نیست؛ بلکه مروج فرهنگ جامعه بوده و امروز بزرگ‌ترین صادرات کشور ما در حوزه فرهنگ است؛ بنابراین معتقدیم که کلید اقتدار کشور نیز در مدارس ساخته می‌شود.

وزیری همچنین موج‌آفرینی فرهنگی، فرهنگ نوآوری و ایده‌پردازی و کرسی‌های نظریه‌پردازی در مدارس را یک اصل مهم دانست و افزود: با اجرای این برنامه ها، دانش‌آموزان با توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن آشنا شده و با کنجکاوی در خرده‌ فرهنگ‌های بومی، پیشینه تمدنی خود را درک خواهند کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم و اساسی خانواده در تربیت فرزندان اظهار کرد: باید هم خانواده‌ها و هم نوجوانان، گلوله‌های جنگ شناختی دشمن از جمله اعتمادزدایی، ناامیدسازی، از بین بردن مشروعیت‌های جامعه و نظام را تشخیص دهند. همچنین باید در جهت گسترش چتر انگاره‌های فرهنگ ایرانی‌اسلامی در اقصی نقاط جهان نیز تلاش شود؛ چراکه زمان افول انگاره‌های تربیتی غرب فرا رسیده و باید دوران باززایی فرهنگی بر مبنای انگاره‌های تمدنی ایرانی‌اسلامی را تجربه کنیم.

وزیری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به هشت نکته اساسی پیرامون انتخابات در فرمایش مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در راستای چهار ویژگی و خصوصیت الزامی آن شامل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار