معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

۷۲ درصد از اتباع خارجی‌ در استان سمنان باسواد شدند

در سنگر سوادآموزی، باید روحیه جهادی را در خود پرورش داد

سمنان (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، هدف از اقدامات سازمان سوادآموزی را بالابردن کیفیت و عدالت آموزشی عنوان کرد و افزود در تلاش برای رسیدن به مرحله بالاتر آموزشی هستیم.

کد مطلب: ۱۴۳۵۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
۷۲ درصد از اتباع خارجی‌ در استان سمنان باسواد شدند

زینب داودی در گفت‌و‌گو با پانا به لزوم داشتن روحیه جهادی در سنگر سوادآموزی اشاره کرد و گفت: همه ما باید این روحیه را در خود پرورش داده و به دنبال حد مطلوب آرمان های رهبری باشیم. در سنگر سوادآموزی خسته نشویم و با تمام قوا تا رسیدن به ریشه کنی بی سوادی در تمامی زمینه ها گام برداریم.

وی همچنین بر لزوم ضرورت آموزش همگانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بنابر تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری، آموزش برای همه از اولویت‌هاست و در همین راستا، طرح‌ها و دوره‌های مختلف سوادآموزی برای اتباع خارجی نیز برنامه‌ریزی شده است و ما به عنوان خدمتگزاران این نظام تمام تلاش خود را جهت نیل به این هدف مقدس صرف خواهیم کرد.

هیچ کس نباید به خاطر کمبود امکانات، از تحصیل باز بماند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که هیچ کس نباید به خاطرکمبود امکانات، از تحصیل باز بماند، خاطرنشان کرد: با وجود درصد بالای باسوادی و کاهش بی سوادان و کم‌سوادان در استان، در حال گذر از مرحله کمی به مرحله کیفیت‌بخشی آموزشی و بهبود کیفی فعالیت‌ها قرار گرفته ایم و هدف ما افزایش سواد در تمامی زمینه‌های اجتماعی، ارتباطی و مهارتی است.

داودی، میزان حجم ابلاغی سال جاری استان برای پوشش دوره‌های سوادآموزی را ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۰۰ نفر برای دوره سواد، ۸۰۰ نفر برای دوره انتقال و ۴۰۰ نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده که می‌توان ۲۰ درصد از این حجم ابلاغی را برای ثبت نام افراد ۵۰ تا ۵۹ سال اختصاص داد.

وی با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ سازمان نهضت سوادآموزی به اداره کل آموزش‌ و پرورش استان، عنوان کرد: برای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در بحث سوادآموزی به مشارکت همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی نسبت به شناسایی، جذب و ثبت نام جامعه هدف نیازمندیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طول دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت و طول دوره انتقال ۸۰۰ ساعت است که بی‌سوادان و کم‌سوادان پس از گذراندن این دوره‌ها و موفقیت در آزمون‌های پایانی مدرک باسوادی خود را دریافت می‌کنند، تصریح کرد: دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند می‌توانند با ثبت نام در دوره‌های تحکیم و گذراندن ۲۰۰ ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری نسبت به تثبیت و ماندگاری سواد خود اقدام کنند. آموزش در تمامی دوره‌های سوادآموزی به صورت کاملا رایگان است.

ثبت 12 اثر پژوهشی در فراخوان بین‌المللی رهیافت نوین سوادآموزی

داودی در ادامه با اشاره به بخشی از عملکرد و موفقیت نهضت سوادآموزی استان سمنان گفت: تاکنون موفق به ثبت ۱۲ اثر پژوهشی در فراخوان بین المللی رهیافت نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید استان شدیم.

وی با بیان اینکه امسال اولین فراخوان خاطرات آموزش دهندگان سوادآموزی تحت تألیف کتاب برگزار گردید، ادامه داد: هر بزرگواری که از ابتدای تشکیل نهضت، خاطرات زیبایی که در ذهنش ماندگار شده است را می تواند برای واحد سوادآموزی شهرستان خود ارسال نماید و مجموعه این خاطرات در قالب کتاب رونمایی خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین برگزاری محفل انس با قرآن سوادآموزان در هفته قرآن، نماز و عترت را از دیگر برنامه های این مجموعه دانست و اظهار کرد: این همایش بصورت تجمیعی در شهرستان سمنان برگزار شد.

داودی در ادامه صحبت های خود با اشاره به سایر برنامه های انجام شده توسط نهضت سوادآموزی، گفت: برگزاری نمایشگاه دست نوشته سوادآموزان، توزیع بسته های لوازم التحریر و معیشتی، پویش من حجاب را دوست دارم و ویزیت رایگان سوادآموزان توسط پزشکان جهادی از دیگر برنامه های انجام شده بود.

واریز پاداش باسوادی به ۲۸۲ نفر سوادآموز محروم در استان

وی یکی از اتفاقات بسیار خوب توسط سازمان را واریزی سود باسوادی به ۲۸۲ نفر در استان عنوان نمود و بیان کرد: افراد محرومی که موفق به اخذ مدرک سوادآموزی شدند، پاداشی برایشان درنظر گرفته و به حسابشان واریز شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برگزاری جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و جلسات بهبود کیفیت، تصریح کرد: حاصل این جلسات ۱۳۴ مصوبه کاربردی در حوزه شورای پشتیبانی و ۲۳۸ مصوبه در خصوص بهبود کیفیت بوده است.

۷۲ درصد از اتباع خارجی سوادآموز در استان سمنان باسواد شدند

داودی، تمامی این اقدامات را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب و عدم وجود افراد بی سواد و محروم از سواد در استان فرهیخته سمنان دانست و خاطرنشان کرد: در راستای خدمات دهی جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان نیز به منظور کاهش میزان بی سوادی در بین اتباع خارجی، استان سمنان بیش از صد درصد حجم ابلاغی اتباع خارجی در قالب طرح کمیساریا را تحت پوشش برده و ۷۲ درصد از اتباع خارجی سوادآموز در استان سمنان باسواد شدند.

وی در پایان، جذب، نگهداشت، آموزش و قبولی‌های مطلوب و رضایت بخش را فاکتورهای مهم در مجموعه سواد آموزی دانست و تاکید کرد: حرکت به سمت کیفیت بخشی آموزش‌ها و همچنین مهارت آموزی در زمره برنامه‌های سواد آموزی استان است.

دانش آموز خبرنگار: محسن امیرجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار