افراد علاقه‌مند به سوادآموزی، به حوزه های سوادآموزی منطقه خود مراجعه کنند

اصفهان (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت همه کسانی که تمایل به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی را دارند، به حوزه‌های سوادآموزی آموزش و پرورش در هر شهرستان و منطقه مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
افراد علاقه‌مند به سوادآموزی، به حوزه های سوادآموزی منطقه خود مراجعه کنند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت:«رسالت ما در حوزه سوادآموزی این است که در راستای ریشه کنی بی سوادی کمک کنیم تا عزیزانی که به هر دلیلی از سواد خواندن و نوشتن محروم شده اند و جامانده از این برکت بزرگ هستند بتوانند به مهارت خواندن و نوشتن دست پیدا کنند‌.»

وی در ادامه گفت: «از حدود دو ماه پیش، ثبت نام کلاس‌های سوادآموزی آغاز شده است، بعضی از نقاط کلاس گذاری شروع شده و آموزش دهندگان ما نیز در حال تدریس هستند.

امامیه در ادامه تصریح کرد: «از همه کسانی که تاکنون موفق نشده اند از این نعمت بهره مند شوند تقاضا دارم که تا سن ۶۰ سالگی در هر کجای استان پهناورمان هستند و تمایل به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی دارند، به حوزه های سواد آموزی آموزش و پرورش در هر شهرستان و ناحیه و منطقه مراجعه کنند. این افتخاری است برای ما تا بتوانیم در خدمتشان باشیم و بتوانند از نعمت خوب و پربرکت سواد بهره مند شوند‌.

وی در ادامه بیان کرد: «همان مدارسی که در آموزش و پرورش در خدمت دانش آموزان و محصلان هستیم در شیفت هایی متفاوت از آموزش دانش آموزان را به سوادآموزای بزرگسالان اختصاص داده ایم.»

امامیه در ادامه گفت: «در تمام نواحی و مناطق آموزش و پرورش، روسای آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده اند تا مکان های خوب و با امکانات ویژه را در اختیار سوادآموزان و آموزش جویان قرار دهند تا این امر تسهیل شود.»

امامیه در مورد محتوای کتب سوادآموزان گفت: «کتبی که متعلق به آموزش سوادآموزان است، متفاوت است. کتاب‌هایی را بنا بر سطح سوادی که سوادجویان دارند تدوین کرده اند و در سه دوره کار سوادآموزی در حال انجام است. یک دوره برای افراد جامانده از سواد که مطلقا سواد خواندن و نوشتن ندارند، دوره تحکیم و دوره انتقال که در دوره انتقال سطح معلومات و محتوای کتب افزایش پیدا می کند، اما سطح محتوای کتاب ها در دوره سوادآموزی مقدماتی تقریبا با دانش آموزان تازه وارد به مدرسه تطبیق پیدا می کند.»

دانش آموز خبرنگاران: هستی جعفری ، ستایش صالح پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار