تجلیل از 6 برگزیده جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «شهادت قلم» در قم

قم (پانا) - مراسم اختتامیه و تقدیر از 6 برگزیده دومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «شهادت قلم» امروز در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از 6 برگزیده جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «شهادت قلم» در قم

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در سخنانی با تاکید بر اهمیت اثرگذاری مقوله های هنری در ترویج ارزش های ایثار و شهادت، اظهار داشت: هنر بخصوص فیلم و نمایش، تاثیر انکارناپذیری در جهاد تبیین و نشر مولفه های فرهنگ جهاد و مقاومت دارد و لذا جشنواره شهادت قلم توانسته تا حدود زیادی در این زمینه اثربخش و تاثیرگذار باشد.

در ادامه، «احمد حاجی زاده» معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد: امنیت ما و سرافرازی نظام مقدس اسلامی مرهون خون شهدا و ایثار رزمندگان اسلام است و باید از بهترین و موثرترین روش ها برای ترویج فرهنگ عاشورایی جهاد و مقاومت بهره ببریم.

«نبی سهرابی» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در سخنانی با اشاره به تحولات فلسطین گفت: ایستادگی و پایداری مردم فلسطین بخصوص کودکان و نوجوانان در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی آکنده از سوژه هایی است که بایستی با ابزار هنر بدان پرداخته شود.

وی افزود: این، هنر متعهد است که می تواند اوج خباثت رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم غزه و فلسطین را در بسترهای مجازی و واقعی به تمامی جهانیان نشان دهد.

«رضا ابوذر» دبیر دومین جشنواره شهادت قلم و «حبیب الله مازندرانی» نماینده هیات دوران جشنواره نیز نکاتی را پیرامون روند اجرایی جشنواره و داوری آثار یادآور شدند.

مراسم فوق با فرمان عملیات و رمز «یا زهرا» به صورت اجرای نمایشی توسط یکی از هنرمندان بسیجی آغاز شد. نمایش فیلمنامه «صابر» اثر سمانه قلی زاده از قم که رتبه دوم جشنواره ملی شهادت قلم را کسب کرده است نیز توسط تعدادی از هنرمندان به اجرا در آمد.

همچنین از پوستر سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی شهادت قلم، رونمایی و از خانواده های هنرمند شهید محمد حسین کمیلی از شهدای دفاع مقدس و شهید حاج نافذ صالح از شهدای اخیر غزه با تقدیم هدایایی، تجلیل شد.

در پایان، فیلمنامه های «ابوتراب» اثر حسین سماحه در بخش ویژه بین الملل از کشور لبنان و «مثل یک مادر» اثر محمدحسین وفایی از قم، مورد تقدیر قرار گرفتند و فیلمنامه «به عشق مهدی» از مصطفی درویش وند از تهران با جایزه ویژه هیات داوران تجلیل شد.

همچنین فیلمنامه «سقا و فرمانده» نوشته محمدرضا ملکی از استان سمنان و فیلمنامه های «صابر» نوشته سمانه قلی زاده و چهلمین «امضا» اثر مسعود مشعوف از استان قم به عنوان رتبه های اول تا سوم جشنواره تجلیل شدند و فیلمنامه «چهلمین امضا» برای تولید فیلم، مورد حمایت مالی بنیاد روایت فتح قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی شهادت قلم، امیر سرتیپ دوم «محمود سزاوار» محمود سزاوار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محسن موحدی رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، مهدی خادمی جمکرانی رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش قم و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، نمایندگان دستگاه های اجرایی، هنرمندان و نویسندگان حوزه ایثار و شهادت و معلمان، دانشجویان و دانش آموزان نیز حضور داشتند.

از نکات درخور توجه مراسم امروز حضور دانش آموزان درس آمادگی دفاعی دبیرستان حضرت خدیجه(س) ناحیه چهار قم بود که به یادداشت برداری از سخنرانی ها و مطالب مهم مراسم می پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار