در نشست خبری جشنواره شهادت قلم عنوان شد

تقدیر از 6 فیلمنامه برگزیده ملی و بین المللی در جشنواره «شهادت قلم»

قم (پانا) - تقدیر از 5 فیلمنامه برگزیده ملی و یک فیلمنامه در عرصه بین الملل، در نشست خبری تشریح برنامه های اختتامیه دومین جشنواره ملی شهادت قلم مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۴۳۴۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از 6 فیلمنامه برگزیده ملی و بین المللی در جشنواره «شهادت قلم»

حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در نشست خبری مراسم اختتامیه دومین جشنواره شهادت قلم اظهار کرد: کسانی بودند که جان شیرین خود را در راه خدا ایثار کردند، از این رو زبان هنر بهترین وسیله برای معرفی راه و مرام و سبک زندگی آنان به نسل جوان است.

وی تاکید کرد: گفتمان دفاع مقدس همان گفتمان دینی و ارزشی است و هنر متعهد می تواند در راستای صد برابر کردن آثار و تولیدات عرصه ایثار و شهادت در جامعه گام بردارد و هنرمندان تاثیرگذار را وارد عرصه کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم افزود: در بخش هایی از دفاع مقدس همچنان نیازمند اقدامات بیشتری هستیم زیرا به عنوان نمونه نقش مادران، همسران و دختران رزمندگان اسلام و شهدا در تشویق جوانان به حضور در جبهه، نیازمند تولید و انتشار محصولات هنری ویژه است.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلمنامه نویسی گامی مهم در راستای معرفی رشادت های جوانان بخصوص جبهه مقاومت و مظلومیت مردم غزه است، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره روز یکشنبه سوم دی ماه از ساعت 9 صبح در سالن همایش باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار می شود.

رضا ابوذر، دبیر جشنواره ملی فیلمنامه نویسی شهادت قلم نیز در این نشست گفت: بیشترین ذکر رزمندگان اسلام و رمز عملیات ها «یا زهرا» بوده و در این راستا تلاش کرده ایم این جشنواره را نیز با رمز یا زهرا(س) آغاز کنیم.

وی افزود: در دومین جشنواره ملی شهادت قلم به موضوع فلسطین و غزه نیز به طور ویژه توجه شده و به پاس ادب و احترام، از سه نفر از خانواده‌های شهدای فلسطینی تجلیل خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره فیلمنامه نویسی شهادت قلم با اشاره به جزییاتی از روند برگزاری این جشنواره گفت: 360 فیلمنامه از سراسر کشور و 10 فیلم‌نامه از کشورهای لبنان، یمن، عراق و افغانستان به دبیرخانه ارسال شد و از بین آثار ارسالی 40 اثر به مرحله انتخاب و 6 اثر به مرحله نهایی رسید.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره از ساعت 9 صبح روز یکشنبه سوم دیماه در سالن همایش باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار خواهد شد، گفت: در مراسم اختتامیه از 5 فیلمنامه برگزیده و یک اثر ویژه بین الملل با اهداء هدایایی تقدیر می شود.

ابوذر خاطرنشان کرد: جایزه برای نفرات اول تا چهارم به ترتیب 10 میلیون تومان، 7 میلیون تومان، 6 میلیون تومان و 3 میلیون تومان است و همچنین جایزه ویژه بخش بین الملل نیز به ارزش 5 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اسامی مرحله انتخاب و نهایی خاطرنشان کرد: داود جلیلی، محسن غضنفری و فاطمه علیمرادی داوران مرحله انتخاب 40 اثر بوده و حبیب الله مازندرانی، ابراهیم حسن بیگی و محمد رضا معصوم زادگان نیز داوری مرحله نهایی را بر عهده داشته اند.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی شهادت قلم تصریح کرد: در گامی که برای برگزاری جشنواره سوم برخواهیم داشت، از 6 ماه قبل از برگزاری آن ورک شاپ های هنری آموزشی ویژه علاقمندان بخصوص جوانان و نوجوانان اجرا می کنیم.

وی گفت: انجمن فیلمسازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در مراسم اختتامیه حضور خوهند داشت و سه فیلمنامه انتخابی مورد نظر خودشان را برای ساخت فیلم تقدیر خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار