معلمی که با دعای خیر دانشآموز ترک تحصیل کرده کربلایی شد
دانشآموز ۱۰ سالهای که حتی نمیتوانست روخوانی فارسی داشته باشد، در ۴ جلسه ضرب و تقسیم را یاد گرفت
اصفهان (پانا) - یک آموزگار پایه سوم اصفهانی گفت در طرح تثبیت یادگیری به دانشآموز ترک تحصیل کردهای برخورده و توانسته با آموزش خصوصی به او، درس خواندن را در او زنده کند. این معلم که از یادگیری دانشآموزش بسیار خوشحال بود از او دعا برای سفر به کربلا خواسته و خیلی زود کربلایی شده است.
مرجان جلالیان، آموزگار پایه سوم در گفتوگو با پانا گفت: «در تابستان سال گذشته برای طرح تثبیت و تعمیق یادگیری درس ریاضی و فارسی، مدیر دبستان تماس گرفت و چون مسئله مهمی بود و پای درس دانش آموزان به میان آمد، مسافرتم را به مشهد مقدس کنسل کردم.»
این معلم افزود: «قرار شد از تمام مدارس همجوار، به مدت چهل روز و تقریبا هفته ای دو روز، روزهای دوشنبه و چهارشنبه تابستان ۱۴۰۱ به طرح تثبیت یادگیری فارسی و ریاضی دانش آموزان نیاز به تلاش و قابل قبول بپردازم و پیگیر یادگیری آنها باشم. کار بسیار سخت ولی شیرینی که مجبور بودم هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری برای ۳۵ دانش آموز وقت بگذارم.»
وی ادامه داد: «در میان این دانش آموزان آیلین یکی از دانش آموزانی که بسیار خوش اخلاق و مهربان بود، توجه مرا به خودش جلب کرد که به علت بیماری مادرش در ایام کرونا و سفر کاری پدرش به خارج از کشور مدتی تحصیل را کنار گذاشته بود و جزو دانشآموزان ترک تحصیل کرده محسوب میشد.»
این آموزگار در خصوص نحوه پیشرفت این دانش آموز گفت: «بر اساس صحبت های مدیر مدرسه و معلم این دانش آموز اصلا قادر به خواندن کتاب های درسی اش نبود و همه از او ناامید بودند. من با تشویق به خواندن کتاب و گفتن قصه، او را تشویق به خواندن می کردم و او بعد از دو جلسه توانست چهار خط از درس اول کتاب فارسی سوم را برایم بخواند.»
جلالیان افزود: «آنچنان خوشحال شده بودم که انگار خدا تمام دنیا را به من داده است و با خدای خودم عهد بستم با تمام وجود پیگیر کار این دانش آموز باشم و تمام وقتم را صرف خواندن و کار کردن جدول ضرب با این دانش آموز ترک تحصیل کرده کنم. او چندین جلسه به خانه من آمد و چون به علت بیماری مادرش استرس جدایی از مادر را داشت، تصمیم گرفتم خودم به خانه آنها بروم و به صورت خصوصی و فردی با او کار کنم.»
این معلم با بیان موفقیت های آیلین ادامه داد: «آیلین بسیار عالی مسئله های ریاضی را حل می کرد و در مدت چهار جلسه تمام جدول ضرب و تقسیم را به صورت کامل یاد گرفت.»
جلالیان در ادامه بیان کرد: «آیلین از اینکه میدید استعدادش شکوفا شده بسیار خوشحال بود، اما مشکلش در نوشتن املا بود که با استفاده از کارتهای آموزشی و تجربه املاهای مختلف به صورت روخوانی از کتاب فارسی، بخش بخش و بازی درمانی مشکل خواندن و نوشتارش را حل کرد.»
جلالیان از آیلین خواسته بود فقط دعایش کند که امام حسین او را برای اولین بار به پیادهروی اربعین دعوت کند و با دعای خیر این دانش آموز، معلم به سفر کربلا دعوت و کربلایی شد.»
وی ادامه داد: «آیلین کلاس سوم را یک بار دیگر خواند، اما در این یک سال تحصیلی یاد گرفت که برای داشتن موفقیت باید تلاش، خودباوری و اعتماد به نفس داشته باشد.»
این آموزگار افزود: «آیلین هم اکنون بنا به پیشنهاد معلم و خانواده اش در دوره دوم مدرسه بدون کیف ثبت نام کرده و موفقیت های او دوچندان شده است.»
جلالیان در ادامه عنوان کرد:«ضمن تشکر از زحمات همه معلمان دلسوز توصیه می کنم مدارس به سمت و سوی مدارس بدون کیف پیش بروند که دانش آموزان با شادی و نشاط و اعتماد به نفس بتوانند به خودباوری و شکوفایی استعدادهایشان در ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین و اهداف معنوی و علمی و.... دست پیدا کنند. معلمان سعی کنند به اندازه به دانش آموزان تکلیف دهند، تکلیف مهارت ورز به دانش آموزان بدهند تا روحیه شادابی و نشاط دانش آموزان حفظ شود.»
آیلین نیز به پانا گفت: «دانش آموزان همیشه در هر شرایطی خودشان را باور داشته باشند. مدارس باید شاد و بدون استرس باشند تا دانش آموزان به راحتی بتوانند خواسته های خودشان را اعلام کرده و پیشرفت کنند.»
آیلین از زحمات معلمان دلسوز خود تشکر و قدردانی کرده و افزود تلاش و پشتکار باعث موفقیت یک دانش آموز می شود و می تواند به آرزوهایش برسد.»
دانش آموز خبرنگاران:ستاره کیقبادی، ستایش کیقبادی
ارسال دیدگاه