معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد خبر داد:

آغاز طرح شهید طوقانی در مدارس ابتدایی ملارد

ملارد(پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، از اجرای طرح شهید طوقانی ویژه دانش‌آموزان پسر ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح شهید طوقانی در مدارس ابتدایی ملارد

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد گفت: طرح شهید طوقانی به منظور آموزش ورزش زورخانه‌ای و هنر مرشدی در مدارس ابتدایی پسرانه و با هدف ایجاد شور و نشاط در دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایرانی، اسلامی با محوریت ورزش زورخانه‌ای و اهمیت به این ورزش باستانی در مراسم صبحگاهی مدارس اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح براساس دستورالعمل وزارتی آموزش و استعدادیابی ورزش باستانی و ضرب زورخانه‌ای ویژه دانش‌آموزان پسر پایه‌های چهارم، پنجم و ششم است که در طی ۲۴ جلسه، به منتخبین ۲۵ مدرسه آموزش داده می‌شود، و دانش‌آموزان با این ورزش آشنا شده و به عنوان سفیران و مروجین ورزش باستانی و اصیل ایرانی در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

حضرتقلی خاطرنشان کرد: ضروریات این طرح فرهنگ‌سازی و تبیین مطلوب اهداف آن، برای اولیا، مدیران مدارس هدف و دانش آموزان علاقمند این رشته است. ورزش علاوه بر این که بر تقویت سلامت جسمی دانش آموزان مؤثر است، از طریق دعا و حمد خداوند، مدح اهل بیت علیهم السلام بر تربیت دینی و معنوی آنان اثرگذار است.

وی در جلسه هماهنگی طرح شهید طوقانی که با حضور رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرستان ملارد، جهت هماهنگی برای آموزش و اجرای این طرح، توسط دانش‌آموزان در مراسم صبحگاهی مدارس ابتدایی برگزار شد، بیان کرد: با مساعدت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مقرر شده تعداد ١٠ ضرب زورخانه‌ای جهت سهولت در آموزش در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار