فریبا در گفت‌و‌گو با پانا:

وزارت ورزش دنبال تحقق حق و حقوق استقلال باشد؛ متخلف جعل امضا باید معرفی شود

باید مشخص شود کدام یک از طرفین (باشگاه استقلال یا فدراسیون فوتبال) در بحث ارسال نامه درخواست استقلال به فیفا کم‌کاری کرده است

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به ساختار مبهم پرونده جعل امضا در باشگاه استقلال، بر لزوم تحقق حق و حقوق باشگاه استقلال از سوی فدراسیون تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
وزارت ورزش دنبال تحقق حق و حقوق استقلال باشد؛ متخلف جعل امضا باید معرفی شود

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال درباره ماجرای جعل امضا در باشگاه استقلال، اظهار کرد: «پرونده جعل امضا بسیار مبهم است و نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک از طرفین، فدراسیون یا باشگاه استقلال درست می‌گویند و حق با آن‌هاست.»

پیشکسوت استقلال افزود: «با ورود وزارت ورزش و جوانان در این پرونده، باید مشخص شود که کدام یک از طرفین کم‌کاری کرده و در این راستا متخلف است.»

فریبا بیان کرد: «هنوز موضوع این پرونده با عنوان جعل امضا قطعیت پیدا نکرده است، باید منتظر بمانیم و ببینیم که بررسی وزارت ورزش و جوانان به کجا خواهد رسید.»

پیشکسوت استقلال تأکید کرد: «نمی‌توانیم بگوییم فدراسیون کم‌کاری کرده است‌ یا باشگاه استقلال؛ باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه تحقیقات وزارت ورزش و جوانان در این پرونده به کجا خواهد رسید.»

فریبا با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست‌ کدام یک از طرفین در بحث ارسال نامه درخواست استقلال به فیفا کم‌کاری کرده است، تصریح کرد: «وزارت ورزش و جوانان، باید شفاف متخلفان را شناسایی و معرفی کند.»

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه استقلال هم درباره محتوای این پرونده حقی دارد که وزارت ورزش باید پیگیر حق و مطالبات استقلال باشد، اضافه کرد: «استقلال هم باید به حق خودش برسد.»

فریبا اظهار کرد: «امیدواریم وزارت ورزش و جوانان، با تکیه بر مستندات این پرونده متخلف را شناسایی و معرفی کند.»

از روز 26 آذر اخباری مبنی بر جعل امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال توسط باشگاه استقلال و سوءاستفاده از سربرگ این فدراسیون منتشر شد که واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. داستان جعل اسناد در این باشگاه از منابع مختلفی مطرح‌شده و البته واکنش تند و تیز باشگاه را نیز به همراه داشته است.

پس از افشاگری هدایت ممبینی در مورد نامه ارسالی باشگاه استقلال به فیفا با سربرگ فدراسیون، مدیران استقلال این ماجرا را جهت‌دار خواندند و خواهان برخورد با ممبینی نیز شدند. با وجود این، کمیته انضباطی دستور موقتی صادر کرد که براساس آن مدیر روابط بین‌الملل از همکاری با این باشگاه منع می‌شد. این حکم نشان می‌داد که ماجرا کمی جدی‌تر از یک شایعه است، اما باشگاه استقلال تأکید داشت که دستور موقت به‌معنای صدور حکم نیست و این پرونده در کمیته انضباطی همچنان دنبال خواهد شد.

‌اما خبر جدید و حیرت‌آور دیگری در مورد جعل امضای یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه به گوش رسید‌. ظاهرا علیرضا خانی، عضو هیأت مدیره پس از اطلاع از این ماجرا، تصمیم گرفته از خطیر و سمیعی به دادگاه شکایت کند. این وضعیت پیچیده، مدیران استقلال را در معرض شدیدترین انتقاد‌ها قرار داده است.‌

‌براساس اسنادی که به‌تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، در قرارداد مربوط به خانه گوستاوو بلانکو، خرید جدید استقلال، یک جعل عجیب صورت گرفته است. در این قرارداد همه مشخصات علیرضا خانی به‌عنوان عضو هیأت مدیره باشگاه آمده، اما امضای زیر قرارداد متعلق به فرشید سمیعی است. اصلا هم اشاره نشده که این امضا «از طرف» عضو دیگر هیأت مدیره بوده است. خود خانی نیز با اعلام نارضایتی از این موضوع، کار را به دادگاه کشانده و رسما از مدیرعامل و عضو دیگر هیأت مدیره باشگاه یعنی سمیعی شکایت کرده است؛ ماجرایی که وضعیت این روز‌های استقلال را به یک کلاف سردرگم تبدیل می‌کند.

‌در متممی از همین قرارداد بحث‌برانگیز، به این موضوع اشاره شده که امضای نهایی به جای علیرضا خانی از سوی فرشید سمیعی صورت گرفته، اما سؤال این است که آیا سمیعی اصلا اجازه چنین کاری را داشته است؟ اگر قانونی‌بودن این موضوع در دادگاه رد شود، قطعا اتفاقات خوبی در انتظار مدیران باشگاه استقلال نیست. مطرح‌شدن چنین اتفاق‌هایی آن هم فقط به فاصله چند روز، به یک فاجعه بزرگ مدیریتی در فوتبال ایران شباهت دارد.

‌باشگاه استقلال هم به سرعت پاسخ این حواشی را داده است. باشگاه استقلال معتقد است درحالیکه تنظیم نامه هم بر عهده فدراسیون فوتبال بوده، در این ماجرا هیچ سو استفاده‌ای از امضا و سربرگ فدراسیون نکرده و فقط نامه تنظیم شده را در اختیار فدراسیون قرار داده است. فدراسیون هم همان نامه تنظیمی باشگاه استقلال را هرچند با تاخیر به فیفا ارسال کرده است و هدف از طرح چنین اتهامی مشخص نیست.

آن‌ها مدعی شده‌اند که جز امضای مدیرعامل، برای امضای دوم در قرارداد‌ها هیچ الزامی وجود ندارد و قرار نیست خانی امضای دوم را در همه قرارداد‌ها ثبت کند. به‌گفته باشگاه استقلال، خانی از امضای این قرارداد سر باز زده و سایر اعضای هیأت مدیره، سمیعی را به‌عنوان امضاکننده دوم در نظر گرفته‌اند. این باشگاه مثل همیشه بیشتر از آنکه به‌دنبال حل‌وفصل ماجرا باشد، منتشرکننده اسناد را مقصر می‌داند. آن‌ها درخواست برخورد با فردی را داشته‌اند که ظاهرا چنین اسنادی را از باشگاه استقلال خارج کرده است. از نگاه خود این باشگاه، چنین اقدامی به‌هیچ‌وجه غیرقانونی نبوده است.

‌طی این روزها‌ عنوان «جعل امضا‌» در فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال ‌تا جایی بالا گرفته که ‌وزیر ورزش و جوانان به حراست این وزارتخانه ماموریت داد تا با پیگیری دقیق، فوری و موشکافانه این اخبار، نسبت به ارائه گزارش برای تصمیم‌گیری اقدام کند.

بر این اساس اگر ادعای جعل امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین امضای عضو هیات مدیریت باشگاه استقلال صحت داشته باشد با همکاری مبادی ذیربط، بطور قاطع با خاطیان برخورد خواهد شد و چنانچه این ادعا صحت نداشته باشد، با افرادی که با صدور نامه‌ها و ارائه این اطلاعات به رسانه‌ها، آرامش ورزش کشور را مورد هدف قرار داده‌اند با قاطعیت برخورد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار