امام جمعه شهرستان رباط‌کریم:

دشمن دو نقطه‌ اساسی وحدت و امنیت را هدف گرفته است

رباط‌کریم (پانا) - امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته گفت دشمن دو نقطه‌ اساسی وحدت و امنیت را هدف گرفته است؛ بنابراین همیشه باید پایه‌ وحدت ملی را تقویت کرد و در تلاش بود که با حرکت و اقدامات مناسب امنیت کشور به خطر نیفتد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دشمن دو نقطه‌ اساسی وحدت و امنیت را هدف گرفته است

حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه شهرستان رباط‌کریم ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: حل مشکلات فردی و جمعی ما در گرو تحصیل تقوا است. آیه‌ ۲۱ سوره‌ انفال خطاب به مومنان می‌فرماید که اگر تقوا داشته باشید، خداوند متعال بصیرت و روشن‌بینی خاصی به شما می‌دهد که بتوانید حق را از باطل تشخیص دهید.

حجت‌الاسلام ترابی عنوان کرد: نیروی عقل و اندیشه انسان به قدر کافی برای درک حقایق آماده است، اما گاهی پرده‌هایی از حرص، طمع، کینه، محبت افراطی به مال و ثروت، پست و مقام همچون دود غلیظی جلوی دیده‌ی انسان را می‌گیرد، فضای اطراف را می پوشاند و انسان در این فضای تاریک نمی‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد. انسان اگر به خداوند نزدیک شود؛ پرتوی نیرومند‌تری از آن کمال مطلق در وجود او منعکس می‌شود؛ پس هرگاه انسان در پرتو‌ تقوا و پرهیز از گناه به خدا نزدیک بشود، سهم بیشتری از علم و دانش الهی و نور خداوند را به همراه دارد.

امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌ دوم ضمن تسلیت شهادت مظلومانه‌ ثامن‌الحجج امام رضا‌(ع) و ذکر بخشی از خصوصیات مهم زندگی آن حضرت گفت: کار مهم و ویژه‌ امام رضا(ع) این بود که ایشان در ابلاغ پیام امامت و ولایت صریح‌ترین امام بودند. در کلام سایر ائمه‌ بزرگوار، این چنین معارف عمیق و صریحی راجع به امامت و ولایت پیدا نمی‌شود. در میان همه معارف دینی، حضرت اصل را بر ولایت قرار داده بودند و نسبت به این مسئله بسیار حساس بودند.

ترابی در ادامه به نقل بخشی از سخنان ارزشمند و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: دولت آمریکا مجموعه‌ای بحران‌ساز برای کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که ماموریت آن یافتن و تحریک نقاطی است که از نظر تفاوت‌های قومی و مذهبی و مسئله‌ جنسیتی می‌تواند در ایران ایجاد بحران کند.

وی افزود: اگر امروز آمریکا با افول قدرت خود در دنیا مواجه است، ملت ایران و انقلاب اسلامی را عامل اصلی افول قدرت جهانی خود می‌داند. در این چهار‌ دهه آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و الحمد‌الله شکست خورده است که آخرین نمونه‌ آن، سال گذشته بود که با بصیرت و هوشیاری ملت و رهبری با شکست مواجه شد.

حجت‌الاسلام ترابی ادامه داد: آمریکا به دنبال براندازی نظام اسلامی و سپس تجزیه‌ این کشور بر اساس تقسیمات قومی است. دشمن دو نقطه‌ اساسی وحدت و امنیت را هدف گرفته است. باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم وحدت ما به اختلاف و تفرقه تبدیل شود. شعله‌ور کردن آتش اختلافات یعنی بازی کردن در زمین دشمن. بنابراین همیشه باید پایه‌ وحدت ملی را تقویت کرد و در تلاش باشیم که با حرکت و اقدام خود امنیت کشور را به خطر نیاندازیم چرا که تهدید امنیت، کمک به دشمن است.

خبرنگار دانش‌آموز : مهسا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار