مدیر پژوهشسرای پسرانه خوارزمی پاکدشت در گفتوگو با پانا:
هدف از فعالیتهای پژوهشسرا توانمندسازی، هدایت و راهبری دانشآموزان است
پاکدشت (پانا) - مدیر پژوهشسرای پسرانه خوارزمی پاکدشت، هدف از فعالیتهای پژوهشسرا را توانمندسازی، هدایت و راهبری دانشآموزان دانست و گفت آموزشها در پژوهشسرا بهعنوان یک محیط مکمل یادگیری در کنار مدرسه، رخ میدهد.
مهران مداح مدیر پژوهشسرای پسرانه خوارزمی پاکدشت در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «پژوهشسرای پسرانه خوارزمی پاکدشت از مهرماه سال ۱۴۰۲ به عنوان قطب استانی رباتیک و هوش مصنوعی در شهرستان پاکدشت با حضور اساتید در حوزه مهندسی الکترونیک، دکتر شهریار نجفی و دکتر امیر صادقی هدایت و راهبری طرحهای دانشآموزان شهرستان پاکدشت و همچنین هدایت و راهبری طرحهای استانی دانشآموزان را در مسابقات استانی رباتیک و هوشمصنوعی بر عهده دارند.»
مداح خاطرنشان کرد: «در این پژوهشسرا علاوه بر انجام فعالیتهای قطبی استان، کارشناسیهای مختلفی نیز مشغول فعالیت هستند؛ در حوزه ادبیات و علوم انسانی، نجوم، برنامهنویسی، برنامهنویسی اندروید، برنامهنویسی پایتون و برنامههای حوزه کامپیوتر، حوزه نانو فناوری، آزمایشگاه علوم تجربی، حمل و نقل پیشرفته ،علوم و فنون هستهای انرژیهای نوین و دیگر کارشناسان حوزههای تخصصی در مجموعه پژوهشسرا مشغول به فعالیت هستند، همچنین پنجمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسرای دانشآموزی کشور در سه مرحله برگزار میشود؛ مرحله مدرسهای، منطقهای، استانی و نهایتأ رتبههای استانی از طریق قطبهای کشوری تأییدهایی علمی را دریافت میکنند.»
وی تاکید کرد و گفت: «این مسابقات در دوازده محور برگزار میشود این دوازده محور عبارتند از نجوم،حملونقل پیشرفته، گیاهان دارویی، سلولهای بنیادی، زیستفناوری، کدنویسی، رباتیک و هوشمصنوعی، ادبیات و علوم انسانی، آزمایشگاه علوم تجربی، نانو فناوری، علوم و فنون هستهای، انرژیهای نوین این دوازده مسابقه را تشکیل میدهند، مسابقات پنجمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسرا مختص دانشآموزان پایه چهارم دبستان تا پایه دوازدهم است.»
مدیر پژوهشسرای پسرانه خوارزمی پاکدشت مطرح کرد: « دانشآموزان برای شرکت در این مسابقات باید در پژوهشسرای خوارزمی حضور پیدا کنند؛ پژوهشسرای پسرانه خوارزمی در روزهای فرد در شهرستان پاکدشت، سه راه جیتو، خیابان شهید نورالله پازوکی، کوچه اندیشه یکم در خدمت دانشآموزان است.»
مداح در پایان سخنان خود هدف از برگزاری کلاسهای آموزشی پژوهشسرا گفت: «بخشی از یادگیری در مدرسه رخ میدهد؛ اما باید محیطهای مکمل آموزشی نیز برای دانشآموزان فراهم شود، یعنی اگر دانشآموزان محدود باشند، مطالبی را در حوزه کتاب درسی یاد میگیرند اما اگر دیدگاه دیگری در ذهن دانشآموز مطرح شود یا بخواهند به علوم نظری که آموختهاند پیوند دهند به علوم عملی و به صورت خارج از تئوری و طرحهای ذهنیشان را به صورت گستردهتر پیدا کنند یا ایدههایی که در ذهن خود داشته باشند در پژوهشسرا به عنوان یک محیط مکمل یادگیری مدرسه این اتفاق رخ میدهد، پژوهشسرا با هدف ایجاد گفتمان پژوهشی در مدارس به دنبال این است که علاوه بر اینکه یاد گیری دانشآموزان در کتب درسی عمق ببخشد دنبال این است که دانشآموزان را با ذهنی خلاق تعلیم دهد؛ و اینکه دانشآموزان با نگاهی فراتر از آنچه در کتابها وجود دارد با مسئله علم و پژوهش رویاروی شود.»
خبرنگار دانشآموز: مهدیس کمانکش
ارسال دیدگاه