پاک آبین در گفت‌وگو با پانا:

ادعای دروغ بلینکن درباره حمایت از دولت مستقل فلسطین

همه مردم در اراضی اشغالی باید در همه‌پرسی نظام آینده فلسطین را مشخص کنند

تهران (پانا) - یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادعاهای اخیر بلینکن مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی را با سیاست آمریکا مغایر دانست و گفت از یک طرف آمریکا قطعنامه‌های آتش بس بشردوستانه را وتو می‌کند و از سوی دیگر بر اهمیت رسیدگی فوری به کمک‌های بشردوستانه تاکید می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ادعای دروغ بلینکن درباره حمایت از دولت مستقل فلسطین

محسن پاک آیین در گفت‌وگو با پانا در خصوص گقت‌وگوی بلینکن، وزیر امورخارجی آمریکا با وزیر خارجه عربستان سعودی‌ و ادعای آمریکا درباره برپایی دولت مستقل فلسطینی، اظهار کرد: «گفت‌‌وگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه عربستان بیشتر در جهت مخفی نگهداشتن جنایات رژیم صهیونیستی و نقش آمریکا در هدایت این جنایات و کودک کشی رژیم صهیونیستی و حمایت از رژیم اشغالگر قدس است.»

وی افزود: «بلینکن به دروغ در این تماس بر اهمیت رسیدگی فوری به نیازهای بشردوستانه در غزه تاکید می‌کند در صورتی که لازمه این اقدام، ایجاد آتش بس است اما دولت آمریکا تمامی قطعنامه‌های آتش بس را وتو کرده است. بنابراین ادعای بلینکن با سیاست آمریکا مغایر است. از یک طرف آمریکا قطعنامه‌های آتش بس بشردوستانه را وتو می‌کند و از سوی دیگر بر اهمیت رسیدگی فوری به کمک‌های بشردوستانه تاکید می‌کند.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: «آمریکا هر قطعنامه‌ای که در توقف نسل‌کشی باشد را وتو می‌کند اما در تماس‌های تلفنی سعی می‌کنند که خود را تطهیر کنند و مدافع جلوگیری از تداوم جنگ نشان دهند.»

پاک آیین گفت: «تشکیل دو دولت که سیاست آمریکاست را قبول نداریم و معتقدیم که در سایه یک همه پرسی، همه مردم در اراضی اشغالی باید نظام آینده را مشخص کنند اما حتی بلینکن که در این تماس تلفنی بر ایجاد یک کشور فلسطینی تاکید کرده است نیز دروغ است اگر قرار بود چنین اتفاقی بیافتد، رژیم صهیونیستی غزه و کرانه باختری را ویران نمی‌کردند.»

وی با بیان اینکه آمریکا دست اسرائیل را برای ادامه جنایت در غزه باز گذاشته است، گفت: «تنها هدف بلیکن از تماس تلفنی با همتای سعودی خود، استفاده از ظرفیت عربستان برای محدود کردن حرکات انصارالله بوده است که به نظر نمی‌رسد که این تلاش به جایی برسد چرا که عربستان سعودی در حالت آتش بس با انصارلله در یمن به سر می‌برد و بعید است مجدداً خود را وارد درگیری دیگر با انصارالله کند در حالی که مجاهدین یمن انتظار دارند که عربستان راه زمینی را باز کند تا این مجاهدین بتوانند مستقیماً به رژیم صهیونیستی حمله کنند.»

رژیم صهیونیستی دستاورد موثری در حمله به غزه نداشته است

این تحلیلگر سیاست خارجی افزود: «این اقدام وزیر خارجه آمریکا یعنی جلوگیری از عملیات انصارلله در جهت حمایت از اسرائیل است. امروز یمن و انصارلله معادلات را بهم ریخته‌اند و اسرائیل را در یک شبه محاصره قرار داده‌اند. اگر آمریکا نیز قصد دخالت داشته باشد، حیطه جنگ گسترده‌تر خواهد شد.»

پاک آیین اضافه کرد: «آمریکا برای جلوگیری از این گسترش، سعی می‌کند عربستان را متقاعد کند تا از عملیات انصارلله جلوگیری کند.»

وی خاطرنشان کرد: «در مجموع تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای سعودی خود در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی و مخالفت با آتش بس و ترغیب اسرائیل به تداوم جنایات بوده است. رژیم صهیونیستی دستاورد موثری در حمله به غزه نداشته است. بسیاری از نیروهای نظامی این رژیم کشته شده‌اند که رسانه‌های غربی و صهیونیستی مطرح نمی‌کنند. مشکلات نتانیاهو نیز در عرصه داخلی بیشتر شده است و در عرصه بین‌الملل نیز همه جهانیان خواهان احقاق حقوق مردم فلسطینی شده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار