دانش‌آموز رتبه برترمسابقات دانایی و توانایی در گفت‌وگو با پانا:

آشنایی با مسابقات دانایی و توانایی باعث ایجاد انگیزه بیشتر در مطالعه می‌شود

کرج (پانا) - دانش‌آموز کرجی که موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره مسابقات دانایی و توانایی شده است، گفت آشنایی با مسابقات دانایی و توانایی باعث ایجاد انگیزه بیشتر در مطالعه می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۳۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با مسابقات دانایی و توانایی باعث ایجاد انگیزه بیشتر در مطالعه می‌شود

النا قاسمی، دانش آموز دبیرستان حضرت مریم ناحیه دو کرج که موفق به کسب رتبه یک کشوری مسابقات کتابخوانی دانایی و توانایی شده است در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: «از دوران ابتدایی تحت تاثیر یکی از دوستانم کتابخوانی را شروع کردم و زمانی که متوجه شدم دانش آموزانی که هم سطح و هم سن و سال من هستند و در آنها شوق کتابخوانی وجود دارد، تصمیم به شرکت در این مسابقات گرفتم. اولین بار معاون پرورشی این مسابقات را در مدرسه به بچه ها معرفی کردند که باعث آشنایی من با مسابقات دانایی و توانایی شدند. این موضوع باعث ایجاد انگیزه برای شرکت در این مسابقات شد تا با شرکت در مسابقات دانایی و توانایی با بقیه دانش آموزان به رقابت بپردازم.»

وی در خصوص روند مسابقات دانایی و توانایی اینگونه اظهار کرد: «برای مرحله اول کتاب رفاقت به سبک تانک را به صورت برخط آزمون دادیم و زمانی که نتایج مسابقات اعلام شد برای مرحله بعد کتابی به اسم زنی در جزیره گمنام به ما معرفی شد که این مرحله را نیز به صورت برخط امتحان دادیم، اما برای انتخاب مرحله کشوری آزمون به صورت حضوری برگزار شد که استرس و تنش بین شرکت کنندگان افزایش یافت و فضای رقابت انگیزی بین ما ایجاد شد تا جایی که در مسابقات امتیازهای یکسانی را کسب کرده و برای ادامه رقابت شروع به تولید محتوا کردیم که داورها به دلیل رقابت شدیدی که بین ما جاری بود نتوانستند تصمیم به انتخاب یکی از ما به عنوان رتبه اول بگیرند. بنابراین مجبور به برگزاری قرعه کشی شدند و من به عنوان دانش آموز رتبه برتر کشوری انتخاب شدم.»

قاسمی ادامه داد: «برای بالابردن کیفیت مسابقات بهتر است برای انتخاب کتاب ها به نظر شرکت کنندگان رجوع شود. متقاضیان شرکت در این مسابقات افزایش می یابد، زیرا افراد سلیقه های مختلفی در خواندن کتاب دارند.»

این دانش آموز رتبه برتر در پایان خاطرنشان کرد: «برخلاف مسابقات دیگر که به آمادگی بالایی برای شرکت در آنها نیاز است و یا شرایط خاصی را داراست، مسابقات کتابخوانی می تواند برای تمام دانش آموزان برگزار شود. افراد علاقه‌مند می توانند با داشتن مطالعه روزانه در این مسابقات نتیجه خوبی را به دست بیاورند، چون زمانی که مطالعه داشته باشند می دانند برای مسابقه چه نکاتی را رعایت کنند تا در مسابقات نتیجه‌ خوبی کسب کنند.»

دانش آموز خبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار