شهردار مشهد:

پشتیبانی از هیات‌های مردمی وظیفه‌ خطیر مسئولان در ایام شهادت ائمه(ع) است

مشهد (پانا) - شهردار مشهد با شرکت در مراسم عزاداری خیمه‌ مردمی محله‌ اقبال لاهوری مشهد مقدس عنوان کرد امسال تمامی هیات‌ها و مراسمات عزاداری دهه‌ فاطمیه توسط مردم صورت گرفته‌ است اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و وظیفه‌ مهم ما در این عرصه حمایت و پشتیبانی از این هیئات مردمی است.

کد مطلب: ۱۴۳۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پشتیبانی از هیات‌های مردمی وظیفه‌ خطیر مسئولان در ایام شهادت ائمه(ع) است

امیر قلندر شریف، شهردار مشهد به همراه نصرالله پژمان‌فر نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، علی علمی رئیس اداره هیأت‌های مذهبی و ساماندهی شورای هیأت‌های مذهبی کشور و محمدرضا صفایی رئیس هیئت‌های مذهبی مشهد مقدس که برای بازدید از چایخانه اباعبدالله محله‌ی اقبال لاهوری مشهد در شب شهادت حضرت زهرا(س) به آن مکان رفتند، گفت: هدف ما از حضور در میان هیئات مذهبی امسال ابتدا سپاسگزاری از مردم‌ شریف جهت زینت بخشی شهر شاخص مشهد در مناسبت‌های مختلف مذهبی برپایه‌ی کمک‌های مردمی و مردم محور بودن است، امسال تمامی عزاداری‌ها در محرم و دهه‌ی فاطمیه به عهده‌ی مردم شریف بوده است از برگزاری هیئت‌ها و مراسمات، دسته گردانی، گروه‌های همخوانی، نوجوانان دمام زن، برگزاری تئاتر‌های مردمی و انتقال صریح‌تر مفاهیم با استفاده از نمایش اقداماتی است که مردم در سوگواری و خدمت به حضرت صدیقه‌ طاهره (س) رقم زدند.

وی نیز بیان داشت: ما در این راستا به حمایت و پشتیبانی از مردم پرداختیم. نقش تشکل‌های مذهبی امسال پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته بوده است و ما در جهت حمایت از آنان و همچنین انجام تکلیف خود در پشتیبانی از هیئت‌های مذهبی نمایندگانی از این تشکل‌ها و هیئت‌های شاخص را حائل بین خود و مردم قرار دادیم تا در جهت رفع مشکلات و نیاز‌های این اقدامات یاریگر مردم باشیم؛ هرچند اقدامات ما در مقابل استقبال و شور فاطمی مردم بسیار ناچیز است.

نصرالله پژمان‌فر، نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز که در این بازدید حضور داشت ضمن بیان ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(سلام الله علیها) از جمله مقاومت، ایستادگی و ولایت مداری ایشان عنوان داشت: حضرت زهرا(س) برای تمامی بانوان الگویی موثر در عرصه‌های گوناگون زندگی، تعلیم و تربیت، جهاد و... هستند.

محمدرضا صفایی رئیس هیئت‌های مذهبی مشهد نیز ضمن ابراز قدردانی و افتخار به مردم شریف و دین‌داری که در مناسبت‌های مختلف با تمام توان، عاشقانه به اهل بیت(ع) خدمت می‌کنند از سیاه پوش کردن سراسر شهر توسط مردم و تشکل‌های مذهبی در دهه‌ی فاطمیه خبر داد.

دانش‌آموز خبرنگار: فروغ‌ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار