استاندار خراسان شمالی‌:

شهرداری‌ها هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را تامین کنند

بجنورد (پانا) - استاندار خراسان شمالی  در سومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی و هشتمین شورای آموزش و پرورش استان‌،‌ احترام گذاشتن شهرداری‌ها به مصوبه این شورا جهت تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی استان را ضروری عنوان کرد و گفت‌ هر چند که موضوع ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان در سطح ملی در حال انجام است اما توجه شهرداری‌ها و احترام به مصوبه شورای آموزش و پرورش به عنوان یک دستور باید مورد توجه قرار گیرد‌.

کد مطلب: ۱۴۳۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری‌ها هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را تامین کنند

محمدرضا حسین نژاد با تاکید بر اجرای طرحهای شناسایی بی‌سوادان و لزوم ریشه کنی بیسوادی در استان، گفت: علاوه بر سازمان سوادآموزی، لازم است سایر نهادها به ویژه صداوسیما، ائمه جمعه و سایر دستگاه ها هم سو برای تحقق اهداف تعیین شده همراه مجموعه آموزش و پرورش استان باشند.

وی بر همکاری اداره کل ثبت احوال در تهیه لیست جامع و به روز افراد و تامین تجهیزات لازم برای آموزش مهارتهای رایانه ای به سوادآموزان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: به عنوان یک توصیه دینی یادگیری علم حتی در نقاط غیر قابل دسترس نیز باید امکانپذیر باشد لذا تاکید بر ریشه کنی بیسوادی در استان است که در این مسیر سفیران سواد آموزی و تمام دستگاه های اجرایی کمک کنند.

محمد رضا حسین نژاد در ارتباط با وضعیت نمازخانه های مدارس استان نیز افزود : برای تصمیم گیری در خصوص نماز ابعاد معنوی و زیر ساختی آن را باید مورد توجه قرار داد لذا فراهم شدن فرش سجاده ای و فضایی متناسب و معطر برای دانش آموزان الزامی است ضمن اینکه انگیزه خواندن نماز برای دانش آموزان تشریح و نهادینه شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اهمیت ویژه دادن به دانش آموزان استثنایی را مورد اهتمام قرار داد و گفت‌: توجه به معلولان و باور اینکه نباید ترحم داشت باید نهادینه شود چون توانمندی در تمام افراد وجود دارد.

خبرنگار: ذکیه برهان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار