مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران در گفتوگو با پانا:
اعضای سازمان دانشآموزی، سفیران بهبود کیفیت آموزش در کشور هستند
بهارستان دو (پانا) - مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران، هدف سازمان دانشآموزی را در راستای پروراندن دانشآموزانی با عنوان سفیران بهبود کیفیت آموزش از طریق ارتباط موثر با دانشآموزان برشمرد.
عباس میرزایی، مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «تمامی اردوها، آموزشها، طرحها و فعالیتهای سازمان دانشآموزی با هدف ارتقای ساحتهای دینی، اخلاقی، عاطفی و علمی دانشآموزان شروع به فعالیت کرد و توانست زمینه مشارکت همه جانبه دانشآموزان را فراهم کند؛ این سازمان تحت نظارت آموزش و پرورش تشکیل شد.»
وی در خصوص برنامه فراگیر پرورشی گفت:«برنامه فراگیر پرورشی زمینهای است برای انسجام و نظمدهی فعالیتهای گسترده پرورشی در مدارس سراسر کشور که خلاقیت بسیاری در آن به کار رفته است؛ این برنامه شامل ۵ هدف حائزاهمیت است که هر مدرسه موظف به انجام و پایهگذاری این ۵ مورد هستند.»
میرزایی تشریح کرد:«ایمان، اولین مورد ذکرشده در این برنامه است که حول محور اقامه نماز و ترویج نمازخوانی بین دانشآموزان اجرایی میشود و از جمله این فعالیتها میتوان به طرح یاوران نماز اشاره کرد؛ لازم به ذکر است که در این طرحها باید دانشآموزان به درک اینکه تداوم نماز یک باید است برسند.»
این مقام مسئول به وظیفه مدیران مدارس در موضوع ترویج فرهنگ نمازخوانی اشاره کرد:«در برنامه فراگیر پرورشی اشاره شده است که مدیران مدارس موظف به تعیین سی دقیقه از زمان تدریس در مدارس به صرف اقامه نماز جماعت هستند، لازم است که مدیران مدارس به میزان امکانات درون مدرسهای و یا مسجدی که در نزدیکی مدرسه است نسبت به اقامه نماز جماعت اقدام کنند.»
وی ادامه داد:« مورد بعدی که در این برنامه به آن پرداخته شده است، امید است که با طرحها و اردوهای امیدآفرینی که برای هر دانشآموز حداقل دو روز در نظر گرفته شده است و ضرورت مهم شرکت سالانه هر دانشآموز در دو اردو است؛ این اردوها با کلاسهای آموزشی و افزایش تعلیمات دانشآموزان با شیوههای خلاقانه و جذاب همراه است.»
وی هویت را یکی از مهمترین دغدغههای نوجوانان دانست و در ضرورت عضویت هر دانشآموز در تشکلهای دانشآموزی تاکید کرد: «در هدف هویت برنامه فراگیر پرورشی عضویت هر دانشآموز در حداقل یک تشکل دانشآموزی معیار قرار گرفته است که کمک شایانی در پرورش هویت و شخصیت دانشآموزان دارد و از تکساحتی بودن دانشآموزان جلوگیری میکند؛ از تشکلهای دانشآموزی میتوان به سازمان دانشآموزی، خبرگزاری دانشآموزی پانا، انجمن اسلامی دانشآموزی، هلال احمر و بسیج دانشآموزی و... اشاره کرد.»
میرزایی عضویت هر دانشآموز در تشکلهای دانشآموزی را نمونهای از مشق مسئولیت در حین تحصیل خواند و تصریح کرد:« یادگیری مسئولیت پذیری و به عهده گرفتن مسئولیتهای پرورشی مدرسه و درج امتیاز در سامانه my.medu.ir در بخش نورینو از جمله حسنهای عضویت دانشآموزان در تشکلهای دانشآموزی است و مدارس طبق این امتیازات سنجیده میشوند.»
مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران در پایان خطاب به دانشآموزان اذعان کرد:«خبرگزاری پانا، خانوادهای همدل، متحد و توانمند است که تحت نظارت مربیان مجرب به تهیه اخبار مدارس و اخبار شهرستان خود میپردازند و روایتهای دسته اولی را که با خبرگزاریهای بزرگسالان رقابت میکند را منتشر میکنند؛ پانا تنها خبرگزاری است که دانشآموزانی با سواد رسانهای بالا را پرورش داده که برای پخش امواج رسانهای صحیح در بین دوستان خود تلاش میکنند.»
دانش آموز خبرنگار: حنانه کربلایی
ارسال دیدگاه