معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان: 

یکی از وظایف مشاور واحد آموزشی، بهبود مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی دانش‌آموزان است

بهارستان یک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، یکی از وظایف مشاور واحد آموزشی را بهبود مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۲۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
یکی از وظایف مشاور واحد آموزشی، بهبود مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی دانش‌آموزان است

کارگاه توانمندسازی مصاحبه تشخیصی آزمون‌های غربالگری و مدیریت خشم ناحیه یک بهارستان با حضور مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم پور این ناحیه برگزار شد.

مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان اذعان کرد: مشاورین مدارس با شناسایی منافع، قوت‌ها و قابلیت‌ها از طریق ارزیابی به آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان و انتخاب رشته مناسب با حفظ استانداردهای علمی و تعیین اهداف موفقیت تحصیلی کمک می‌کنند. مشاوران مدرسه اغلب در خصوص اختلافات با همسالان، معلمان یا والدین مشاوره تخصصی می‌دهند و این خدمات درمانی را در طول ساعات مدرسه ارائه می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مشاوران علاوه‌ بر ارائه مطالب در خصوص اختلال یادگیری و نگرانی‌های روان‌شناختی که در کودکان و نوجوانان ظاهر می‌شود، می‌توانند در خصوص سلامت، روان و ارجاع، اطلاعاتی مفید در اختیار والدین قرار دهند. مشاوران مدارس باید در آغاز سال تحصیلی با استفاده از سامانه همگام برای هر یک از دانش‌آموزان تحت پوشش براساس کلاس‌بندی آموزشگاه، پرونده الکترونیکی مشاوره تشکیل دهند تا علاوه‌بر هدایت تحصیلی، اقدام به درج اطلاعات فردی، نتیجه برگزاری آزمون‌های سه‌گانه رغبت و توانایی و سلامت روان برای دانش‌آموزان کنند.

نقی‌زاده ضمن اشاره به اهمیت نقش مشاورین در مدارس تأکید کرد: نقش اساسی مشاوران مدارس در راهنمایی تحصیلی، کمک و یاری‌رسانی به نوجوانان در دوران بلوغ و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی حائز اهمیت است. دانش‌آموزان در مسائلی همانند برنامه‌ریزی درسی، پیشرفت تحصیلی، جلوگیری از افت تحصیلی، انتخاب رشته، نحوه مطالعه، کنترل خشم، مدیریت استرس و هیجان، دوست‌یابی، ارتباط با والدین، سبک زندگی سالم، کنترل افکار منفی نیازمند راهنمایی مشاورین مدارس هستند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مشاوران مدارس باید تلاش کنند تا برنامه راهنمایی و مشاوره را بهترین مسیر ممکن برای دانش‌آموزان بدانند و برای این کار از شیوه‌های متنوعی استفاده کنند و زمینه‌های بهبود مسائل را شناسایی کنند. مشاوران مدارس به اطلاعات و دانش‌های اختصاصی نیاز دارند و باید از مهارت‌های مختلفی نیز برخوردار باشند تا بتوانند درک درستی از مشکلات دانش‌آموزان داشته باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: صبا فخام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار