معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خبر داد:
بیش از ۵۰۰ دانشآموز درمرحله اول به اردوهای هفتسنگ شهرستانهای استان تهران اعزام میشوند
تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از آغاز بکار برگزاری مرحله اول اردوهای استانی هفتسنگ به همت سازمان دانشآموزی این استان، با اعزام بیش از ۵۰۰ دانشآموز شهرستانهای استانتهران، به اردوگاه استانی شهید محمد منتظری خبر داد.
سعید دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن اشاره به هدف محوری امید از برنامه فراگیر پرورشی عنوان کرد: «در مرحله اول این اردوها دانشآموزان منتخب توسط مشاورین مدارس، جامعه هدف این رویداد هستند، که توسط طرح نماد با اولویت دختران شناسایی شدهاند، از این رو ازجمله مناطق مورد هدف نیز میتوان به مناطق آسیبخیزی اشاره کرد که دانش آموزان آن در معرض آسیبهای اجتماعی بیشتری هستند.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران همچنین در پی اشاره به توانمند سازی فعالان زیست بوم اردویی اظهار کرد:« مهم ترین مجربان برنامههای اردویی مربیان هستند،
از این رو ابتدا در یک اقدام متناسب با توجه به حضور مشاوران مدارس، همه دانش آموزان در دو ساحت شخصیت و عملکرد که مشتمل بر محورهای جسم، ظاهر، روان، رفتار، اعتقاد، گرایشات و همچنین تخصص می باشد ارزیابی میشوند.»
دهنوی در راستای اشاره به پیش ورود به برنامه اردویی هفت سنگ خاطرنشان کرد:« از دیگر نکات حائز اهمیت، ارزشمند ساختن اردو در نظر شرکتکنندگان آن است لذا ایجاد یک سازوکار نشاطآور و مهارتی که مخاطب را به کار تیمی ترغیب کند بسیار حائز اهمیت می باشد.»
دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران همچنین در پی اشاره به مولفههای متمایز کننده اردوهای سناریو محور اذعان کرد:« برای اکثر نسلهای مختلف مدت زمانی که به همراه همسالان خود در یک مسافرت جمعی هستند جذاب است، اما در این بازه زمانی میتوان کارکردهای تربیتی متناسب با نیازمندیهای جامعه هدف را پیدا و پیگیری کرد، بسته به مسافت پیمایش میتوان چالشها و فعالیتهای مختلفی را مهیا کرد و در پایان نیز مسابقهای با چاشنی هیجان را شاهد بود؛ لذا ارزیابی کمی و کیفی قابل استفاده ذینفعان مختلف در برنامهریزیهای خود، از مولفههای متمایز کننده اردوهای سناریو محور است از این رو در یک ارزیابی ۳۶۰ درجه کلیه حاضرین در اردوها نسبت به ارزیابی خود و دیگران اقدام میکنند که این ارزیابیها موجب شناخت کافی از شرکتکنندگان و تاثیر برنامه اجرا شده خواهد بود و در نهایت نیز اقدامات تشکلهای دانشآموزی پس از برگزاری اردوها براساس نتایج حاصل از برنامه بسته به بوم و نظام مسائل جغرافیایی توسط هر تشکل پیشنهاد خواهد شد.»
خبرنگار دانش آموز: رقیه جوادی
ارسال دیدگاه