مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان:

مدارس کانکسی بالای ۱۰ ‌دانش‌آموز‌ جمع‌آوری می‌شوند

گلستان (پانا) -‌ مدیر کل نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس گلستان ‌گفت مجموع کلاس‌های الحاقی کانکسی بنا بر آمار آموزش و پرورش ۹۰ کلاس است ‌که امید داریم تا سه سال آینده جمع‌آوری و جایگزین شوند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس کانکسی بالای ۱۰ ‌دانش‌آموز‌ جمع‌آوری می‌شوند

فراهی، مدیر کل نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری پانا بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا‌کنون ۷۰ هزار متر مربع فضای آموزشی ساخته یا مقاوم سازی و تجهیز شده است که ۸۰ پروژه آموزشی را در‌بر‌می‌گیرد. همچنین‌ ۱۲۰ طرح آموزشی دیگر را در دستور کار داریم‌.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده هم اکنون مدارس تخریبی ‌یا غیر مقاوم استان به کمتر از ۲۰ درصد یعنی حدود ۱۷ درصد رسیده است که امید داریم تا پایان دولت ‌یا در ابتدای دولت جدید این رقم را به ۱۵ درصد برسانیم.

فراهی در خصوص ارائه طرح‌های آموزشی گفت: بنا داریم تا پایان سال حدود ۴۳ طرح آموزشی را تحویل دهیم که به لحاظ آماری رقم بسیار قابل توجهی است.

وی بیان داشت: سال گذشته با اجرای طرحی به نام شهید پناهی که در کشور و گلستان اجرا شده است، مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز جمع آوری می‌شوند و چنانچه شرایط مناسب به لحاظ زمین موجود باشد به سرعت جایگزین می‌شوند. در حال حاضر ۲ مدرسه در شهرستان مراوه تپه و یک مدرسه در گنبد به صورت کامل کانکسی هستند که با اقدامات انجام شده جمع‌آوری شده‌اند.

مدیرکل نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اظهار داشت: معضل فعلی ما در مدارس کانکسی مدارس الحاقی است که به دلیل رشد دانش‌آموزی در سنوات اخیر به اجبار از این مدارس استفاده می‌شود و تصمیم داریم با تفاهم صورت گرفته با قرارگاه محرومیت‌زدایی تا سه سال آینده بحث مدارس الحاقی کانکسی را نیز حل کنیم.

فراهی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع کلاس‌های الحاقی کانکسی بنا بر آمار آموزش و پرورش 90 کلاس است ‌که امید داریم تا سه سال آینده جمع‌آوری و جایگزین شوند.

خبرنگار: مهرگان محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار