معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

مدارس باید متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان، محیط‌های متنوع یاددهی و یادگیری خلق کنند

بجنورد(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت مدارس باید برای خلق فرصت‌ها و محیط‌های متنوع یاددهی و یادگیری متناسب با نیازها و علائق دانش‌آموزان و تقویت مهارت‌های زندگی برنامه‌ریزی کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان، محیط‌های متنوع یاددهی و یادگیری خلق کنند

عصمت بدخشان در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی، کارشناسان مسؤل، کارشناسان شهرستان‌ها و استان بیان کرد: تحقق اهداف دوره ابتدایی و تسلط بر اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، آیین نامه اجرایی مدارس و بیانیه گام دوم از جمله مهمترین ماموریت‌های معاونت آموزش ابتدایی است.

وی گفت: امروز گفتمان سازی سند تحول بنیادین و آیین نامه اجرایی مدارس در جلسات شورای معلمان در راستای تربیت تمام ساحتی یک ضرورت است و شورای معلمان بایستی به قطب توانمندسازی معلمان تبدیل شود.

بدخشان عنوان کرد: مدیران مدارس برای اجرای طرح و برنامه های دوره ابتدایی بایستی دنبال خلق فرصت ها و محیط های متنوع یاددهی و یادگیری باشند و متناسب با نیازها، علایق و ارتقا مهارت‌های زندگی دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: مهمترین شاخص های اساسی این معاونت شاخص پوشش تحصیلی، ارتقا دوره، کاهش نرخ تکرار است که در سال گذشته با پیگیری تمامی همکاران شهرستانها شرایط خوبی در این حوزه محقق شده است.

در ادامه عصمت بدخشان به ضرورت برنامه ریزی جهت بازدیدهای هدفمند و نظارت ویژه جهت بررسی عملکرد مدیران مدارس و ارزیابی مستمر از فعالیت های راهبران آموزشی و تربیتی استان تاکید کرد و برنامه ریزی و پیگیری شاخص های حوزه کودکستانی را مورد توجه قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار