تاج، دنبال استفاده از VAR اجاره‌ای برای دربی

۷ داور بین المللی کشور‌ گزینه قضاوت دیدار پرسپولیس - استقلال

تهران (پانا) - کمیته داوران فدراسیون فوتبال امروز اسامی داوران این بازی را اعلام می‌کند و از بین ۷ داور بین‌المللی کشورمان یک نفر سوت این بازی را در دست می‌گیرد، اما شنیده می‌شود که وحید کاظمی و بیژن حیدری جدی‌ترین گزینه‌های کمیته داوران برای قضاوت شهرآورد هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تاج، دنبال استفاده از VAR اجاره‌ای برای دربی

شهرآورد شماره ۱۰۲ تهران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال عصر پنجشنبه ۲۳ آذر به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

همیشه پیش از برگزاری بازی‌های شهرآورد مهمترین سوال اهالی فوتبال و هواداران دو تیم، نام داور یا تیم داوری بازی است. این بار با توجه به استقرار VAR اجاره‌ای لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی خواسته فوتبالی‌ها استفاده از این دستگاه برای شهرآورد پیش رو بود، اما با اعلام مسئولان کمیته داوران مجوز این کار توسط فیفا و AFC صادر نشد؛ البته با درخواست خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر استفاده از VAR برای این بازی مقرر شد، باز هم تاج با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استفاده از VAR رایزنی کند، اما در صورت صادر نشدن مجوز کمک داور ویدئویی ممکن است برای قضاوت بهتر از داوران پشت دروازه استفاده شود.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال امروز اسامی داوران این بازی را اعلام می‌کند و از بین ۷ داور بین‌المللی کشورمان یک نفر سوت این بازی را در دست می‌گیرد، اما شنیده می‌شود که وحید کاظمی و بیژن حیدری جدی‌ترین گزینه‌های کمیته داوران برای قضاوت شهرآورد هستند. این ۲ داور جزء ۶ داوری بودند که هفته گذشته برای شرکت در دوره آموزشی VAR راهی عربستان شده بودند؛ از بین این ۲ داور هم شانس وحید کاظمی که پیش از این سابقه قضاوت در شهرآورد را نداشته بیشتر از حیدری است.

محسن ترکی و علیرضا فغانی رکورددار قضاوت دربی

محسن ترکی و علیرضا فغانی با ۷ بار قضاوت در شهرآورد تهران رکورددار قضاوت دربی هستند و از بین داوران فعال کشورمان بیژن حیدری‏‌، اشکان خورشیدی، موعود بنیادی فر و پیام حیدری سابقه ۲ بار قضاوت در این بازی حساس را در کارنامه کاری خود ثبت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار