شیروان رنگ و بوی جبهه و حماسه گرفت

شیروان (پانا) - در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ‌در استقبال از پیکر پاک یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، شیروان رنگ و بوی جبهه و حماسه گرفت.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
شیروان رنگ و بوی جبهه و حماسه گرفت

برگزاری استقبال از این شهید عزیز فرصت غنی‌سازی شده‌ای است که شیروان می‌تواند به استناد رشادت‌ها و فداکاری‌های بیش از ۶۳۰ شهید و شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم و امنیت و سلامت را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و وفاداری خود را به پیمان سرخی که با ولی امر مسلمین در خیمه سبز ولایت بسته به نمایش بگذارد.

این روزها مردم ولایت مدار شهرستان شیروان که مفتخر میزبانی به استقبال از یک تن از شهدای گمنام ۸ سال دفاع مقدس است در حال آماده کردن مرقد و بارگاره و برگزاری جلسات مختلف فرهنگی حلقه‌های معرفتی و تشکیل گروه‌های مردمی برای هرچه برگزار باشکوهتر مراسمات مختلف شهید اعم از استقبال وداع و تدفین این شهید هستند از سوی دیگر فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و هیئت‌های فرهنگی و مذهبی و تشکل‌های مردمی با نصب بنرهای مختلف و فضاسازی محیط شهر در معابر میادین ادارات اماکن مذهبی و بقاع متبرکه مساجد شهر و روستاها رنگ و بوی جبهه‌ها و حماسه‌ آفرینان شهیدی را به خود گرفته که روز و روزگاری ما مفتخر به همراهی با آنها در شهرها و جبهه‌ها بوده ایم و حالا می‌خواهیم با صدای رسا به آنها اعلام کنیم که تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم.

برگزاری استقبال از پیکر این شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس که به تعبیر امامین انقلاب کمتر از شهادت نیست فرصت استثنایی مردم برای پیوستن به راهی است که شهدا آن را طراحی و معماری کرده و خودشان نیز آن را راه اندازی و بازگشایی کرده‌اند. شهدای عزیز به ملت ما راه میانبری را نشان داده‌اند که از آن طریق زودتر و راحت‌تر به هدف رسیده و سعادت آنها نیز از جانب خداوند متعال تضمین شده است.

شهدا ولی نعمتان ما هستند و ما باید وظیفه مدارانه تا آخرین لحظه‌های حیات خویش منتدار زحمات و پاسدار دستاوردهای گران و ارزشی آنها باشیم.

شهدا در فرهنگ ما زنده هستند و مصداق قرآنی عند ربهم یرزقون و نظر کنندگان به وجه الله هستند و ما به تنهایی نمی‌توانیم حضور تاثیرگذار آنها را در همه امور انکار و کتمان بلکه باید از آنها تاسی جسته و همه امور زندگی خود را در ابعاد خصوصی و عمومی با فرهنگ قرآن رصد کرده و با تفسیر به رای خود از اسلام به سیاست گذاری امورمان مبادرت نورزیم. آموزه‌های شهدا را می‌توان از نامه‌ها وصیت‌نامه‌ها زندگینامه‌ها رنج‌نامه‌ها، دلگویه‌ها، سفارش‌ها دعاها، مناجات، دل نگرانی‌ها، خاطرت، مخاطرات، سخنرانی‌ها، اشعار دلنوشته‌ها، یادداشت‌ها انشاها مطالب مقالات مداحی‌ها دور همنشینی‌ها و سایر آثار شهدا دریافت کرد و به آنها پرداخت.

خبرنگار: غلامرضا مینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار