استقامت و استمرار در ورزش رمز موفقیت است

تهران (پانا) - دروازه‌بان تیم ملی هاکی روی یخ ایران در ویژه برنامه « اتفاق» رادیو جوان گفت او از زمین هاکی یاد گرفت که سختی‌ها مهم نیست و لحظه حضور در زمین هاکی اهمیت دارد و باید در این زمان مشخص بهترین باشد و به قبل و بعد از این زمان فکر نکند و بهترین حال را داشته باشد و خودش را در زمین رها کند.

کد مطلب: ۱۴۳۰۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
استقامت و استمرار در ورزش رمز موفقیت است

آرزو ایزدی (دروازه‌بان تیم ملی هاکی روی یخ ایران) متولد سال 1374 و دانش آموخته رشته تربیت بدنی از دانشگاه تهران و اصالتاً نائینی است و در برنامه "اتفاق" درباره ورود خود به این رشته ورزشی در ویژه برنامه " اتفاق" می‌گوید: برای نخستین بار در سن 25 سالگی برای اسکی وارد رینگ یخی شدم چرا که ما در یزد رینگ یخ نداشتیم. البته من از دوران کودکی به ورزش علاقه‌مند بودم و رشته‌های مختلفی همچون بدمینتون، اسکیت و بسکتبال را امتحان کردم و در هر کدام هم موفقیت‌هایی را کسب کردم.

وی ادامه داد: در میان تمام ورزش‌هایی که از کودکی دنبال می‌کردم یک ورزش ثابت بود و آن اینکه من همیشه اسکیت بازی می‌کردم حتی روی آسفالت و به این ورزش بیش از دیگر ورزش‌ها علاقه داشتم. تا اینکه با مربی کنونی‌ام آشنا شدم و پس از طی مراحل تست گیری و آزمون‌های خاص اعلام کردند که برای دروازه‌بانی تیم هاکی مناسب هستم و بی شک می‌توانم در این مسیر موفق شوم.

این دروازه‌بان تیم ملی هاکی روی یخ در راستای چگونگی جذب به تیم هاکی اظهار کرد: پس از آنکه به من اعلام شد برای این رشته ورزشی مناسب هستم زمانی را برای تصمیم‌گیری در نظر گرفتم؛ اما در این اثنا، تیم مسابقه‌ای را در پیش داشت و دروازه‌بان آن بنا به مشکلات جسمانی توانایی حضور در مسابقه را نداشت و آنجا بود که از سوی مربی به من پیشنهاد شد تا در مسابقه شرکت کنم و همین شد که لباس دروازه‌بانی را به تن کردم و عملاً وارد این رشته ورزشی شدم.

آرزو ایزدی درباره روند ورزشی خود بیان کرد: از زمانی که وارد این رشته ورزشی شدم، موفقیت‌های بسیاری را کسب کردم که البته برای نیل به آنها سختی‌ها و تمرینات بسیاری را هم متحمل شده بودم حتی یک بار آسیب جدی و شدیدی از ناحیه پا دیدم که تا مدت زیادی توانایی بازی و حتی حرکت‌های ساده را نداشتم و حتی همسرم پیشنهاد کرد که از این رشته کناره‌گیری کنم؛ اما من نسبت به رشته هاکی روی یخ یک عطش خاصی داشتم و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانستم دست از آن بردارم.

وی همچنین افزود: حائز اهمیت آنکه پس از دوران مصدومیت با انرژی و انگیزه فزاینده‌ای به زمین برگشتم و بهترین بازی‌ها را اجرا کردم چرا که برای من بُرد و باخت مهم نبود بلکه بازی از اهمیت خاصی برخوردار بود و رفع عطشم نسبت به این ورزش بود که توانایی و انگیزه مضاعف به من داد تا بار دیگر بتوانم در کنار هم‌تیمی‌ها بهترین بازی را به نمایش بگذارم و دقیقاً پی از آن بود که به تیم ملی دعوت شدم.

این دروازه‌بان تیم ملی هاکی روی یخ کشور ادامه داد: برای خیلی افراد حیرت‌آور بود که تیم ملی دروازه‌بانی را انتخاب کرده است که تازه از دوران مصدومیت خارج شده است و این روند به نوعی ریسک ورزشی محسوب می‌شد چرا که مصدومیت من از ناحیه پا بود و پا در دروازه‌بانی مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقطه محسوب می‌شود و در طول زمان اردوی تیم ملی همواره در این فکر بودم که بی‌شک من از تیم حذف می‌شوم و اصلاً تصور بازی در تیم ملی را هم نمی‌کردم و حقیقتاً فقط به اردو می‌رفتم تا هاکی بازی کنم نه تمرین برای تیم ملی کشور و به همین خاطر هیچ استرس و اضطرابی نداشتم چون می‌دانستم نهایتاً حفظ می‌شوم!

وی ادامه داد: با تمام شرایط موجود و این که هیچ تصوری از انتخاب برای تیم ملی هاکی را نداشتم، از سوی مربی برای دروازه‌بانی این تیم انتخاب شدم آن هم نه دروازه‌بان دوم؛ بلکه دروازه‌بان اول و این برای خود من جای حیرت داشت که پس از چند ماه که وارد این رشته ورزشی شده‌ام و با توجه به مصدومیت خاصی که داشتم حالا برای دروازه‌بانی تیم ملی کشورم انتخاب شده‌ام.

آرزو ایزدی درباره فلسفه بازی هاکی روی یخ گفت: این بازی به تعادل بسیار زیادی نیاز دارد چرا که فرد باید با لباس و وسایل سنگین توسط یک تیغه نازک زیر اسکیت خود را روی یخ کنترل کند و این بسیار دشوار است؛ اما من از زمین هاکی یاد گرفتم که این سختی‌ها مهم نیست و لحظه حضور در زمین هاکی اهمیت دارد و باید در این زمان مشخص بهترین باشم و با قبل و بعد از این زمان فکر نکنم و بهترین حال را داشته باشم و خودم را در زمین رها کنم.

این دروازه‌بان تیم ملی هاکی روی یخ ایران همچنین گفت: عشق به هاکی باعث شد که من با جان و دل در زمین بازی کنم و تدریجاً آسیب‌های بیشتری را ببینم تا جایی که یک بار کار به عمل جراحی کشید و ترقوه من مورد جراحی سنگین قرار گرفت؛ اما در میان تمام سختی‌ها و فراز و فرودهایی که در این مسیر داشتم؛ همسرم نقش حامی و مشوق اصلی من را داشت و کمک‌های بسیاری کرد تا من بتوانم به این جایگاهی که حالا در آن قرار دارم برسم و همواره در شرایط بحران و ترس دستم را گرفت و گفت از پس همه اینها بر میای و این روند از اهمیت خاصی برای من برخوردار بود و من همه چیز را مدیون حمایت‌های بی‌دریغ همسرم هستم.

ویژه برنامه اتفاق به تهیه کنندگی و اجرای الهام وحدت به مناسبت ایام فاطمیه در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 11 صبح روی موج اف ام ردیف 88 مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار