در افتتاحیه‌ یادواره شهید شاخص دبیرستان شهید طوبی تاحریزی بیرجند عنوان شد:

‌دانش‌آموزان باید شهدا را الگوی خود قرار دهند

خواهر شهید فرهاد فیروزی: باید بتوانیم باری از دوش افراد جامعه برداریم و در جامعه تأثیر‌گذار باشیم‌

بیرجند (پانا) - خواهر شهید فرهاد فیروزی گفت‌ شهدا باید الگوی دانش‌آموزان باشند و امیدوارم همه دانش‌آموزان به این رشد برسند که فرهنگ شهید و شهادت را سرلوله کار خود قرار دهند.

کد مطلب: ۱۴۳۰۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
‌دانش‌آموزان باید شهدا را الگوی خود قرار دهند

فاطمه فیروزی در افتتاحیه یادواره شهید شاخص دبیرستان دبیرستان شهید طوبی تاحریزی که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده شهید فیروزی برگزار شد. افزود: برادر شهیدم را در خانه علی صدا می زدند به دلیل آنکه مادرم اعتقاد داشتند که بچه ها باید اسمی از ائمه هم داشته باشند.

وی افزود: او فرزند اول خانواده بود و با بقیه هم سن و سال هایش متفاوت بود و مادرم احساس می کرد از بقیه بیشتر می فهمد.

وی در ادامه گفت: حواسش به دیگران بود و به حلال و حرام دقت می کرد و با اینکه آن زمان حکومت طاغوت بود و افراد بسیاری حجاب مناسبی نداشتند به محرم و نامحرم توجه می کرد.

وی به این نکته اشاره کرد که شهید فیروزی استعداد های زیادی داشت و درس خوان و اهل مطالعه بود و کتاب های زیادی را در زمینه های مختلف در آن دوره مطالعه می کرد و تعدادی از آن کتاب ها هنوز نزد خانواده است.

خواهر شهید بیان کرد: برادرم اهل تفکر بود و در زندگی اش با یک دیدگاه ویژه ای به رشد و تعالی خودش نگاه می کرد.

وی گفت:من دو ساله بودم که برادرم به شهادت رسید و مادرم برایم این خاطره را تعریف کرد که (ما هر سال برایش کت و شلوار نو می گرفتیم و هیچ وقت همه لباس های نویش را با هم نمی پوشید . یک لباس نو و یک لباس قدیمی را با هم می پوشید و دلیلش هم این بود که هم سن و سال هایش لباس نو ندارند.)

خواهر شهید بیان کرد: وقتی فهمید شهید رحیمی و شهید خامسان به شهادت رسیدند بسیار گریه می کرد، چون آن ها از دوستانش بودند. از این نظر ناراحت بود که چرا دوستانش شهید شدند و او شهید نشده است یعنی من لایق شهادت نبوده ام.

وی با اشاره به اینکه رضایت پدر و مادرش برایش اهمیت زیادی داشت، افزود: دانش آموزان در دوره نوجوانی علاوه بر توجه به رشد در درس ها و قبول شدن در دانشگاه های خوب، به دنبال رشد فکری خودشان هم باید باشند ،چون در جامعه به افرادی نیاز داریم که رشد فکری خوبی داشته باشند و جامع و کامل در همه زمینه ها باشند و شهیدان هم تنها در یک زمینه رشد نکردند بلکه در همه زمینه های مختلف اعتقادی، مسئولیت پذیری و روش درست زندگی خودشان را پرورش دادند.

وی در ادامه بیان کرد: شهید فیروزی در 9 مردادسال 1362در عملیات والفجر 3 در مهران به شهادت رسید.

وی گفت: خوشحالم از اینکه امروزه دانش آموزانی هستند که به زندگی شهیدان توجه می کنند و دوست دارم دانش آموزان دیگر هم چند دقیقه فکر کنند که ما هم می توانیم باری از دوش جامعه برداریم و در جامعه تأثیر گذار باشیم و کسی باشیم که جامعه بتواند از ما به عنوان یک الگو وتکیه گاه یاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار