کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

هدف طرح نورچشم نشان دادن جایگاه والای نماز برای دانش آموزان بوده‌ است

شهرری یک(پانا)- کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، هدف طرح نور چشم را نشان دادن جایگاه والای نماز برای دانش‌آموزان دانست و گفت، اجرای این برنامه شروعی جهت تداوم اقامه نماز جماعت در مدارس بوده‌است.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف طرح نورچشم نشان دادن جایگاه والای نماز برای دانش آموزان بوده‌ است

محبوبه قزلسفلی، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در مراسم گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اظهار کرد: در بیان اهمیت قرآن و عترت لازم است توجه کنیم به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که به حدیث ثقلین شهرت دارد و ایشان از قرآن و اهل بیت به عنوان دو چیز گرانبها یاد می‌کنند.

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ادامه داد: قرآن نقش انکار ناپذیری در زندگی فردی و اجتماعی بشر دارد و اگر انسان بتواند از این کتاب شریف و برنامه‌های آن در زندگی خود استفاده کند، هم سعادت دنیوی را کسب خواهد کرد و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی همه ما است خواهد رسید؛ از طرفی در کنار قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان و ائمه اطهار الگوهایی هستند که پیروی از آنها، حرکت در مسیر رشد و تعالی خواهد بود و راه رسیدن به کمال و سعادت ابدی پیروی از آنها می‌باشد.

وی در رابطه با اهمیت نماز اذعان کرد: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده خود است و بهترین راه‌های ایجاد این ارتباط خواندن نماز و قرآن است؛ همانطور که امام کاظم(ع) در قالب حدیثی به این موضوع اشاره کرده‌اند و می‌فرمایند، مهمترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، نماز است.

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری تاکید کرد: اجرای فعالیت‌های مربوط به قرآن، عترت و نماز جدا از اینکه وظیفه دینی ما هستند؛ سعادتمندی مارا نیز در پیش دارند و هدایتگر ما در پیمودن راه و روش صحیح زندگی هستند؛ هر چه بیشتر بتوانیم فرزندانمان را به سمت قرآن، عترت و نماز هدایت کنیم، موفقیت و سعادتمندی آن‌ها را بیشتر تضمین کرده‌ایم.

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از بزرگترین اهداف آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز کاربردی‌سازی و جاری ساختن مفاهیم و مولفه‌های قرآنی در زندگی دانش‌آموزان است؛ از مولفه‌های مهم قرآنی میتوان به امربه معروف و نهی از منکر، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، صبر در برابر مشکلات و سختی ها، احترام به والدین و پرهیز از گناه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مولفه‌ها در قالب طرح‌های مختلف در مدارس در حال اجرا است و هر طرح ممکن است یک یا چند مولفه گفته‌شده را دربر بگیرد؛ از سمتی تقویت این موضوعات در بین دانش‌آموزان و خانواده هایشان علاوه بر تضمین سلامت روان افراد، سلامت روان جامعه را نیز در پی خواهدداشت .

قزلسفلی در رابطه با اجرای طرح‌های مربوط به قرآن، عترت و نماز بیان کرد: برگزاری محافل انس باقرآن، مسابقات قرآنی ، اقامه نماز جماعت روزانه همراه با بیان احکام، اردوهای زیارتی با موضوع شناخت امامان و امامزادگان و تشویق به حضور در نماز جمعه و تشویق دانش آموزان فعال در حوزه‌های گفته شده موضوعاتی هستند که در مدارس ناحیه یک شهرری در حال اجرا است.

وی افزود: از شاخص ترین طرح‌های اجرا شده در سطح مدارس، اجرای طرح نور چشم‌ است که در جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز، همچون سال‌های گذشته اجرا شد و هدف طرح نورچشم نشان دادن جایگاه والای نماز برای دانش آموزان بوده‌است و اجرای این برنامه شروعی جهت تداوم اقامه نماز جماعت در مدارس بوده‌است.


کارشناس قرآن، عترت و نماز ناحیه یک شهرری در شرح طرح‌های دیگر قرآن، عترت و نماز ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها که ناحیه یک شهرری میزبانی آن را برعهده داشت؛ افتتاحیه رویداد قرآنی «آوای آسمانی» بود که همزمان با هفته قرآن و عترت، با حضور ۵۰۰ دانش آموز پسر در آستان مقدس شیخ صدوق(علیه الرحمه) برگزار شد.


این مقام مسئول در رابطه با مراحل بعدی طرح «آوای آسمانی» اظهار کرد: در این برنامه که با حضور معاون محترم وزیر،مسئولین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دیگر مسئولین برگزار شد؛ از قرائت قاریان دانش‌آموز برتر شهرستان‌های استان تهران که حائز رتبه‌های برتر کشوری در مسابقات بودند بهره‌مند شدیم و این برنامه مقدمه‌ای بود جهت برگزاری ده هزار محفل قرآنی در سطح کشور که إن‌شاءالله نتایج آن فراگیر نمودن مفاهیم قرآنی و شناسایی دانش آموزان مستعد قرآنی و پرورش آن‌ها خواهد بود.

قزلسفلی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مدیران محترم مدارس و معاونین پرورشی و آموزگاران و دبیران که رابطه مستقیم و تاثیر زیادی بر دانش‌آموزان دارند؛ در جهت ارتقاء بیش از پیش فرهنگ قرآنی قدمی برداریم.

خبرنگار: نورا فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار