مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸:

راهبران بازی و یادگیری‌ شگفتی‌ساز می‌شوند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸، راهبران بازی و یادگیری را افرادی شگفتی‌ساز خواند و نیازآموزش و پرورش ‌را به این شگفتی‌ساز‌های نوآور و خلاق، امری لازم و ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۹۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
راهبران بازی و یادگیری‌ شگفتی‌ساز می‌شوند

اولین جلسه دبیرخانه بازی و یادگیری شهر تهران با موضوع قصه های حرکتی با حضور علی آمره، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ و معصومه معصومیان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از همکاران فرهنگی و با تدریس مقصود رزم آرا در مدرسه سروش برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی آمره ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: آموزش بخش مهم زندگی هر فرد است و محیط های آموزشی بیشترین اثر و نقش را بر ذهنیت و تمدن سازی جوامع بر عهده دارند. هدف از برگزاری چنین دوره ها و کارگاه هایی، فراهم کردن بستر مناسب جهت ایجاد شوق و انگیزه و نشاط در دانش آموزان است و شرایط مطلوب را برای رشد فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان فراهم می سازد.

وی ضمن عنوان این موضوع که با تغییر نیازهای دانش آموزان امروز، دیگر نمی توان با روش های گذشته آموزش داد؛ اظهار داشت: محیط های آموزشی بالاخص مقطع ابتدایی به لحاظ ارتباط عمیق عاطفی بین معلم و دانش آموز و نقش الگویی که معلم دارد، می تواند با ایجاد ساختار درست تربیتی راه و رسم درست زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزد. البته در این محیط ها حتما باید به خلاقیت و بروز رسانی آموزش ها متناسب با شرایط دانش آموزان توجه ویژه داشت.

سپس مقصود رزم آرا، مدرس دوره، خاطر نشان کرد: بعد از دوران کرونا اهمیت حرکت در یادگیری به وضوح مشخص شده است بطوری که حرکت، موتور یادگیری عنوان شده است. فقر یادگیری را فقط با حرکت می توان جبران کرد و در ادامه کارگاه آموزشی را به دو بخش، تئوری و عملی تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه برای فهم عمیق هر حوزه ای باید از فهم واژه ها شروع کنیم؛ عنوان کرد: راهبران بازی و یادگیری افرادی شگفتی ساز هستند، ما در آموزش و پرورش به این شگفتی ساز ها نیازمندیم، آن ها کسانی هستند که آخرین یافته های مرتبط با حوزه ی تخصصی خود را می دانند، خستگی ناپذیر‌، نوآور و خلاق هستند و مهم تر از همه کار را بخاطر حقیقت وجودیش انجام می دهند.

وی در پایان نیز اضافه کرد: برای داشتن شهر شاد باید از بچه ها و مدارس شاد شروع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار