عض کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

مدارسی با هدف آموزش شغل و حرفه در کشور ایجاد شود

تهران(پانا)- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد مدارسی در خارج از کشور وجود دارد که هدف آن آموزش‌دادن یک شغل و حرفه است. ایجاد چنین مدارسی در کشور باعث ایجاد شغل برای دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارسی با هدف آموزش شغل و حرفه در کشور ایجاد شود

ذبیح‌اله اعظمی‌ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره بازگشت طرح کاد به مدارس، گفت: «برای بازگشت و ارائه هر طرحی باید کارسازی لازم صورت گیرد. بنابراین افراد خبره در آموزش و پرورش و آموزش عالی و همینطور فنی حرفه ای در کنار هم و با بررسی مزایا معایب این طرح در گذشته و حال، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.»

وی ادامه داد: «طرح کاد در دهه 60 اجرا شد که بسیارهم تاثیرگذار بود. دانش‌آموزان در این طرح در کنار درس با مشاغل گوناگون نیز آشنا می‌شدند و بسیاری از دانش‌آموزانی که در آن زمان در این طرح شرکت کردند، اکنون بهترین برق‌کار‌ها، لوله‌کش، ساختمان‌ساز و یا نقاشان حرفه‌ای هستند.»

اعظمی‌ساردوئی درباره تاثیرگذاری این طرح، گفت: «این طرح در دنیا نیز اجرا می‌شود و بسیار هم موثر است به نحوی که افراد زیادی جذب بازارکار شدند. اینکه افرادی با دروس تئوری صرف آموزش ببینند و صرفا در محیط‌های کلاسی باشند، فایده و ارزش چندانی برای آن‌ها ندارد.»

وی گفت: «یک نوع سیستم آموزشی وجود دارد که برای اولین بار در ایتالیا آغاز شد. در این سیستم افراد بر اساس توانایی‌های خود فعالیت می‌کنند. در تهران نیز مدارسی با این سیستم طراحی شده که بر اساس توانایی‌های افراد فعالیت می‌کنند.»

اعظمی‌ساردوئی افزود: «قرارگرفتن مجدد این طرح در دستور کار مدارس بعد از بررسی‌های کارشناسی، بسیار تاثیرات مثبتی را برای دانش‌آموزان و آینده شغلی آنان دارد.»

عضو کمیسیون کشاورزی درباره علت برکنارشدن این طرح از مدارس، گفت:«با بررسی جراید و اسناد می‌توان فهمید که چرا این طرح برکنار شد. مدرسه‌هایی در خارج از کشور وجود دارد که هدف آن‌ها آموزش‌دادن یک شغل و حرفه است.»

وی خاطر نشان کرد: «در کنار عملی که دانش‌آموزان را هدف قرار داده و برای آن‌ها شغل ایجاد می‌کند، تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای بسیارمهم است که این تقویت بر عهده مراکز فنی‌و حرفه ای کشور است و همه اقشار جامعه را دربرمی‌گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار