معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خبر داد:

تفاهم‌نامه دو استان برای ایمن‌سازی مسیر تردد یوزپلنگ ایرانی‌

بجنورد (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در سفری به استان سمنان،‌ از عقد تفاهم‌نامه با این استان در روز جهانی یوزپلنگ آسیایی و در اختتامیه استارت‌آپ‌های مرتبط به حفاظت از یوز ایرانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه دو استان برای ایمن‌سازی مسیر تردد یوزپلنگ ایرانی‌

مهدی رشیدی اظهار داشت: ایمن‌سازی محل عبور و تردد این‌گونه در خطر انقراض موضوع این تفاهم است‌.

وی ضمن اشاره به جلسه هم اندیشی با معاون عمرانی استانداری سمنان‌، از تفاهم برای واگذاری محدوده بین منطقه میاندشت در جاجرم و توران در استان سمنان به انجمن حفاظت‌گاه‌های خصوصی برای حفظ و ارتقای کیفیت زیستگاه یوز‌پلنگ ایرانی گفت و افزود: این محدوده 392 هزار هکتار وسعت دارد که46 هکتار آن در محدوده استان خراسان شمالی است.

وی افزود: یوزپلنگ ایرانی به عنوان سومین گربه‌سان زیبای آسیایی شناخته می‌شود که در آستانه انقراض قرار دارد از این رو تلاش می‌شود با مشارکت بخش خصوصی، از کمک مشارکت‌کنندگان از طریق حامی مالی برای تسریع در روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی بهره گرفته شود.

‌در این جلسه بر اساس توافق‌نامه منعقده میان استانداری‌های خراسان شمالی و سمنان و ادارات کل حفاظت محیط زیست دو استان، تعامل اداری و اجرایی استان‌های مربوطه برای حفاظت از زیستگاه طبیعی‌، کمک به افزایش جمعیت طعمه‌های یوزپلنگ نظیر آهو، قوچ و میش و ...، کاهش تلفات جاده‌ای و سایر اقدامات قانونی در محدوده فوق به مساحت 392 هزار هکتار برای مدت 5 سال به انجمن حفاظت‌گاه‌های خصوصی واگذار می‌شود.

خبرنگار‌: سینا مشتاقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار