رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو؛

‌دانشگاه فرهنگیان باید مدارس مختص به خود را برای کارورزی دانشجومعلمان در اختیار داشته باشد

تهران(پانا)- رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو، در تشریح وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌های کشور، دانشجومعلمان را عهده‌دار تربیت نسل آینده کشور دانست و تاکید کرد، دانشگاه فرهنگیان، بایستی مدارس مختص به خود را برای کارورزی دانشجومعلمان دراختیار داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
‌دانشگاه فرهنگیان باید مدارس مختص به خود را برای کارورزی دانشجومعلمان در اختیار داشته باشد

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، سعید غیاثی ندوشن، سرپرست دانشگاه فرهنگیان و دیگر مسئولین در دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

سعید غیاثی ندوشن، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این مراسم، جنایات رژیم موقت صهیونیستی نسبت به مردم غزه را محکوم کرد و ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشگاه فرهنگیان با داشتن قریب به ۱۰۰ هزار دانشجومعلم و ۹۸ پردیس در سطح کشور، وظیفه تربیت کسانی را دارد که عهده‌دار پرورش‌ نسل آینده کشور هستند.

غیاثی ضمن اشاره به کمبود فضاهای آموزشی‌ دانشگاه فرهنگیان، همکاری نهادها را در جهت رفع این چالش خواستار شد و توضیح داد: در طول یک سال اخیر با حمایت آموزش و پرورش، اقدامات خوبی در جهت گسترش فضاهای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان انجام شده است؛ در عین حال ما همچنان درخصوص کمبود فضاهای آموزشی در مضیقه بوده و در جهت رفع این چالش، خواستار همکاری تمام نهادهای زیربط هستیم.

دانشگاه فرهنگیان، مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور

وی دانشگاه فرهنگیان را با سایر دانشگاه‌های کشور متمایز دانست و در تشریح علت این تمایز خاطرنشان کرد: دانشجو مهم‌ترین مولفه و عنصر دانشگاه است؛ زیرا اهداف نظام اجتماعی توسط دانشجو محقق می‌شود؛ در این میان دانشجومعلمان با سایر دانشجوها متمایز هستند؛ چراکه دانشجومعلم، عهده‌دار تربیت نسل آینده کشور است؛ بدین‌ترتیب او می‌بایست ویژگی‌های ممتازتری نسبت به سایر دانشجویان کسب کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با استناد بر فرمایشات رهبر انقلاب، دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور خواند و در تشریح هدف این دانشگاه اذعان کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری، دانشجو می‌بایست به علم‌آموزی و خودسازی بپردازد؛ همچنین او می‌بایست صاحب تحلیل و تفکر سیاسی باشد و نسبت به مسائل روز دنیا آگاهی کسب کند؛ برهمین اساس هدف دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجومعلم تمام‌ساحتی است و در این‌راستا دانشجومعلمان باید دوازده مهارت را مبتنی بر ساحات شش‌گانه سند تحول بنیادین فرابگیرند.

ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم ضمن اشاره به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، در تشریح ماحصل اقدامات حماس در راستای آزادی فلسطین گفت: افشای ماهیت اصلی رژیم اشغالگر قدس، رسوایی استکبار جهانی، اثبات اقتدار جبهه مقاومت، خنثی‌سازی سیاست‌های خارجه رژیم صهیونیستی‌ و فروپاشی ابهت دستگاه اطلاعاتی این رژیم اشغالگر از جمله ماحصل‌های اقدامات مقتدرانه حماس علیه فلسطین اشغالی است.

مقاومت مردم فلسطین، عامل بیداری ملت‌های آزاده جهان

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی سال‌ها با در دست داشتن قدرت رسانه، سعی کرد خود را در چشم جهانیان، مظلوم جلوه دهد؛ اما امروز مقاومت مردم فلسطین و اقدامات حماس موجب شده است که حتی مردم کشورهای مدعی حقوق بشر نیز علیرغم سکوت دولتمردانشان، در اعتراض به قتل‌عام و نسل‌کشی در غزه به میدان بیایند و جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه ضمن گرامیداشت روز دانشجو، از دانشجومعلمان با عنوان تربیت‌کنندگان نسل آینده کشور یاد کرد و گفت: کار شما صرفاً انتقال دانش و معلومات به دانش‌آموز نیست؛ شما عهده‌دار تربیت نسل آینده کشور هستید.

این مقام مسئول، با استناد بر آیات قرآن کریم، تزکیه را مقدم بر تربیت دانست و افزود: خودسازی، لازمه انسان‌سازی است؛ دانشجومعلم می‌بایست در طول تحصیل، از فرصت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان درجهت خودسازی بهره ببرد تا بتواند به تربیت نسل آینده کشور بپردازد.

سازمان بازرسی کل کشور، پیگیر مطالبات دانشجومعلمان می‌شود

خداییان در پایان ضمن بیان اینکه ما نباید به دانشگاه فرهنگیان به مثابه کارفرما و پیمان‌کار نگاه کنیم، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌های کشور متفاوت است؛ اساتید این دانشگاه می‌بایست علاوه‌بر انتقال دانش و معلومات، مهارت‌های معلمی را نیز به دانشجویان خود بیاموزند. همچنین لازم است دانشگاه فرهنگیان، مدارس مختص به خود را برای کارورزی دانشجومعلمان دراختیار داشته باشد.

لازم به ذکر است که در این مراسم، ۶ نفر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به ایراد سخن پرداختند و دغدغه‌ها و مشکلات دانشجومعلمان را از مسئولین مطالبه کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان را عالی‌ترین دستگاه نظارتی کشور خواند و درخصوص مشکلات دانشجومعلمان، قول نظارت و رسیدگی داد.

کمبود امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی‌ در مراکز دانشگاه فرهنگیان، عدم تنوع سرفصل‌های درسی مدارس، وجود ضعف در کارورزی‌های دانشجومعلمان، کمبود اعضای متخصص در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و... از جمله مواردی هستند که رئیس سازمان بازرسی کل کشور، پیگیری آن‌ها را به دانشجومعلمان نوید داد.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار