‌حضور 320 دانش‌آموز دختر در ششمین جشنواره دانایی توانایی

‌شهرکرد (پانا) - اختتامیه ششمین جشنواره دانایی توانایی، فراگیر‌ترین جشنواره کتاب و کتابخوانی سراسر کشور در استان چهارمحال‌و‌بختیاری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
‌حضور 320 دانش‌آموز دختر در ششمین جشنواره دانایی توانایی

اختتامیه ششمین جشنواره دانایی توانایی سراسر کشور با تقدیر و تشکر از دختران منتخب هر استان و استقبال پرشور اساتید استان چهارمحال و بختیاری همراه شد؛ در ادامه به تاثیر این جشنواره بر شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان سراسر کشور می‌پردازیم.

افشین امیریان مدیر‌کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در خصوص ششمین جشنواره دانایی توانایی سراسر کشور بیان کرد: ششمین جشنواره دانایی توانایی با حضور دانش‌آموزان منتخب سراسر کشور امسال به میزبانی استان چهارمحال‌و‌بختیاری برگزار شد.

امیریان‌ به کسب رتبه اول دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری در سه دوره متوالی در جشنواره دانایی توانایی اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان استان چهار محال‌و‌بختیاری در دوره چهارم، پنجم و ششم موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شدند که این موفقیت نشان‌دهنده علاقه دانش‌آموزان استان چهارمحال‌وبختیاری به مطالعه کتاب است.

وی در ادامه گفت: سیصد‌و‌بیست دانش‌آموز دختر در مقطع متوسطه دوم از سراسر کشور در ششمین جشنواره دانایی توانایی حضور پیدا کردند، که در ادامه مرحله آموزشگاهی جشنواره دانایی توانایی در چهار مرحله شهرستانی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

افشین امیریان در پایان سخنان خود کتاب را محوری اصلی در شکل گیری هویت دانش آموزان دانست و اظهار کرد: معجزه‌ قرآن امروزه به صورت کتاب در میان ما وجود دارد پس در نتیجه یک کتاب خوب می‌تواند غذای روح بشریت باشد و به شکل گیری بی نقص انسان و دانش آموزان کمک کند.

در ادامه آرزو بلالی دهکردی گوینده رادیو جهانبین در خصوص حضور چشم نواز دانش آموزان سراسر کشور در برنامه رادیویی استان چهارمحال و بختیاری به صورت پخش زنده افزود: امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با توجه به برگزاری ششمین جشنواره دانایی توانایی ویژه دانش آموزان دختر سراسر کشور حضور پیدا کردیم تا بتوانیم حس و حال دانش آموزان سراسر کشور را به صورت موج رادیویی زنده به گوش مردم عزیز کشورمان برسانیم.

بلالی افزود: فردا چهارشنبه نیز، استان چهار محال و بختیاری میزبان دانش آموزان پسر سراسر کشور خواهد بود.

همچنین غلامعلی خدیبی معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در خصوص این جشنواره بیان کرد: ششمین جشنواره دانایی توانایی کشور با موضوع فاخر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان چهارمحال و بختیاری به صورت دو مرحله اختتامیه و کشوری از تاریخ یازدهم تا پانزدهم آذر ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره از دانش آموزان منتخب سراسر کشور تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

خدیبی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: بی‌شک نویسندگی و مطالعه کتاب اهمیت ویژه ای دارد و آموزش و پرورش با توجه به این اهمیت تلاش می کند در جشنواره دانایی توانایی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نویسندگی را در میان دانش آموزان ترویج دهد.

غلامعلی خدیبی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دانش آموزان حضور یافته در ششمین جشنواره دانایی توانایی در کارگاه های آموزشی با نویسندگان و مولفان برجسته شرکت کردند تا بتوان با برگزاری این کار‌گاه‌های آموزشی مولفین و نویسندگان هنر‌مندی را از دل دانش آموزان سراسر کشور تربیت کرد.

همچنین در ادامه مهدیس علی‌بخشی از استان مرکزی شهرستان خمین یکی از دانش آموزان منتخب جشنواره دانایی توانایی علاوه بر بروز حس رضایت از میزبانی استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری این جشنواره را دلیلی برای رشد فکری خود دانست و گفت: حس توصیف نشدنی دارد هنگامی که بتوانید با یک کتاب ارتباط دوستی برقرار کنید و از وجود این دوست ارزشمند افکار خودتان را پرورش دهید.

‌برگزاری ششمین جشنواره دانایی توانایی سراسر کشور‌ در تکامل یافتن هویت دانش آموزان نقش مهمی دارد و باعث ایجاد حس نویسندگی در میان دانش آموزان منتخب سراسر کشور شد.

خبرنگار: مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار