مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

اهمیت تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش گسترده‌تر و تاثیرگذارتر است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت علم و پژوهش دارای مختصاتی است که می‌تواند یک تمدن را شکل دهد و پرداخت هزینه‌های گزاف برای پیشتازی عرصه علوم در کشور، بعنوان سرمایه‌گذاری در سطوح عالی‌تر برای آینده خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش گسترده‌تر و تاثیرگذارتر است

علی مطهری در آئین زنگ پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان گفت: فرهنگیان مخلص و بی ادعا بستر ساز فعالیتهای دانش آموزان در عرصه های علمی، فرهنگی و تحقیقاتی هستند.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: علم و تحقیق، کلید قطعی پیشرفت کشور است و پژوهش و فناوری جزو ملزومات آنست که رسالت دینی هم دارد.

مطهری تصریح کرد: برای بستر سازی جایگاه علم و پژوهش و فناوری ،استان ما مجهز به ۲۱ پژوهش سرای فعال بوده و راه اندازی ۳ پژوهش سرای دیگر در دست اقدام است.

وی با معرفی ۲منتخب دانش آموز و فرهنگی کشوری استان اذعان کرد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش حل مشکلات آن است که یکی از راههای حل این مشکلات خروجی پژوهش ها برای رسیدن به هدف کیفی سازی آموزش و عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی برابر است.

این مقام مسئول عنوان کرد: معلمان امروز باید از بُعد رویکردها، الگوها و روشهای آموزشی، تحقیق و پژوهش متفاوت باشند و با کیفی سازی، آموزش و پرورشی قوی برای داشتن ایران قوی را ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: اندیشه ورزی و پژوهش تمرین و ممارست در آموزش و پرورش،منتج به برداشت بهترین میوه های علمی خواهد شد.چرا که آموزش و پرورش می تواند پیشرفت مستمر کشور را با تشویق دانش آموزان به مساله محوری، تثبیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار