سخنگو و دبیر هیات دولت در جمع دانشجویان خراسان جنوبی:

دیوارهای بین دولت و مردم در دولت سیزدهم‌‌ برداشته شد‌

بیرجند (پانا) - سخنگو و دبیر هیات دولت گفت‌ در دولت سیزدهم، دیوارهای بین دولت و مردم برداشته شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دیوارهای بین دولت و مردم در دولت سیزدهم‌‌ برداشته شد‌

علی بهادری جهرمی در نشست صمیمی دانشجویان دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی معروف به استان فرهنگی و دانشجویی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید قدر شور، حال و توانی که دارند را بدانند‌، تصریح کرد: ۴۰ نکته و سؤال از سوی دانشجویان در این نشست مطرح شد که به دلیل زمان اندک، پاسخگوی برخی موارد خواهیم بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه محور اصلی فرمایشات پنج نفر از دانشجویان، زبان رسانه و تبیین بود که درست است و این ضعف دولت می‌باشد، گفت: چرا تنها بخشی دانشجویان می‌دانند دستاوردهای دولت را؟ درست است ضعف رسانه دولت داریم، اما فضای حاکم در زمان استقرار دولت با قبل قابل مقایسه نیست، ۷۰۰ نفر کشته بیمار کرونایی چیز کمی نبود، وضعیت روانی جامعه در چنین موقعیتی در خطر بود و گریبانگیر دولت شد.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه زبان رسانه دولت، رسانه‌های رسمی، جراید، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستند، اظهار داشت: طی دهه گذشته شاهد تحول و دگرگونی در مرجعیت رسانه هستیم و بار این مسئولیت بر عهده ماست.

وی با ذکر این نکته که پنج سال است حال اقتصادی ما خوب نیست و میانگین رشد اقتصادی هم ۴ دهم درصد یعنی صفر شده، گفت: دستاورد اقتصادی تقریباً صفر اما چالش اقتصادی در اوج بود، تورم ما رکود ۷۰ ساله خود را شکست‌ لذا دولت اگر بهترین عملکرد را هم داشته باشد ولی تورم بالا باشد، افکار عمومی درست نمی‌شود و هرچقدر عملکرد‌ها را بیان کنیم، مردم راضی نمی‌شنوند.

به گفته وی؛ نتیجه عملکرد رسانه دولت را در چارچوب اقتصاد باید تحلیل کرد.

دبیر هیات دولت با اشاره به بازار خودرو و مافیای آن گفت: دولت مدافع خودروی وارداتی است نه لاکچری، دولت باید عوارض خودرو را برای خودروهای بالاتر ایجاد کند؛ عوارض واردات خودرو از ۹۵ به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در خصوص کالاهای اساسی، دولت اولین سالی است که کتابنامه سود بازرگانی را تصویب می‌کند و سال گذشته عوارض را کمتر از نصف کرد، افزود: حتماً در این حوزه فساد داریم و خودرو مافیا دارد اما در این دو سال مافیا ایجاد نشده و دولت کمر همت بسته تا مافیا را نابود کند.

وی با ذکر این نکته که نیازمند افزایش تولید خودرو بودیم اما تولید خودرو با‌ کیفیت پایین‌تر را نپذیرفتم و جلوی تولید پنج خودروی با کیفیت پایین را گرفتیم، اظهار داشت: این دولت نه تنها یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو را تولید کرد بلکه هدف‌گذاری کرده تا ‌بیش از یک و نیم نیاز را در سال تولید کند.

به گفته وی؛ در حوزه دارو اقدام مدیریتی و جبرانی داشتیم، در حوزه واردات چای فساد شده بود که دولت پرونده تشکیل و تحویل دادسرا داد، لذا دولت در مبارزه با فساد جدی است و تا از بین نبردن فساد از پا نمی‌نشیند.

سخنگوی دولت گفت: در دو سال گذشته، بیش از ۲۰ برکناری به خاطر تخلفات دولتی و سوء مدیریت داشته‌ایم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور تکلیفی به ما داده تا گزارش‌ها به هیئت دولت برسد، گفت: در این خصوص دو میلیون درخواست را پیگیری کردیم.

وی افزود: در نهضت اول دولت، ما بر اتمام طرح‌های نیمه تمام تمرکز کردیم چراکه طرح‌های رها‌شده مردم را خسته کرده است، نهصت دوم اینکه مسئله روی زمین نباید باشد، مسئول حل مسئله هم دولت است گرچه شاید دولت مقصر نباشد، لذا رویه دولت سیزدهم این است که مسئله‌ای روی زمین نماند.

به گفته وی؛ نسخه‌نویسی الکترونیکی، درگاه صدور مجوزها، رتبه‌بندی معلمان، صندوق بازنشستگی و‌... از جمله موارد بر زمین مانده بود که در این دولت به نتیجه رسید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت مسیر فساد را با امضاهای طلایی در صدور مجوزها بسته است، گفت: بانک‌های دولتی همه زیان‌ده بودند و با اصلاح عملکردی که در شرکت‌ها داشته‌ایم، هم‌اکنون تنها یک بانک زیان‌ده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه نرخ قیمت‌گذاری گندم را دو برابر کردیم و از تولید چهار و نیم میلیون تن به تولید ۱۰ و نیم میلیون تن گندم رسیدیم، گفت: خودکفایی گندم در دو سال گذشته را شاهدیم.

وی به استفاده مدیران از اینترنت و محدودیت‌های آن اشاره کرد و افزود: اولین رسالت حاکمیت برخورد با جرم و فساد است لذا وقتی پلتفرمی جرمی می‌کند باید برخورد کرد، ما آرزو داریم همه فعالان در سطح جهانی استانداردهای خود را واحد کنند و مردم هم از آن بهره‌برداری کنند.

دبیر هیئت دولت اصلی‌ترین توسعه هر منطقه را توسعه زیرساخت‌های راه، برق و آب‌ دانست و گفت: دولت در شرق کشور به مسیر ترانزیتی ریلی و راه آهن در استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توجه کرده است.

سخنگوی دولت گفت: خط انتقال فرآورده‌های سوخت را در شرق کشور دنبال می‌کنیم، حدود ۸۰ هزار مگاوات تولید برق در کشور در دو سال گذشته افزایش یافته است.

به گفته وی؛ این دولت فردا را فدای امروز نکرده و بحران‌های امروز هم دولت را متوقف نکرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اشتغال دانشجویان اظهار داشت: دولت در کنار جذب‌‌های آزمونی، فرایندی اختصاصی برای بکارگیری نخبگان دانشگاهی تعریف کرده که با ارزیابی بنیاد ملی نخبگان تا سقف ۵ هزار نفر سهمیه دارد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در بخش خصوصی با پیگیری دیگر دستگاه‌ها، ۴ هزار نفر از ورودی‌های امسال در بخش خصوصی بورسیه شده‌اند، افزود: تا سقف 40 واحد سرفصل‌ها هم مناسب‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری هنرستان‌هایی در جوار صنعت تعریف‌ شده است، افزود: در حوزه دانشگاه و مهارت‌آموزی هم به دنبال این هستیم که کارورزی‌ها را در کشاورزی، صنعت و غیره تعریف کنیم تا اشتغال محقق شود.

سخنگوی دولت با اشاره به محرومیت‌ها در استان خراسان‌ جنوبی، گفت: پنج خط انتقال آب تعریف شده که همزمان پیش می‌روند که خط انتقال آب به خراسان جنوبی ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه عدالت‌محوری در نگاه دولت است، افزود: دهک‌های پایین میزان بیشتری یارانه دریافت می‌کنند و در پرداختی حقوق هم حداقل‌بگیرها مورد توجه قرار گرفته‌اند، سربازان ما هم اکنون 4 و نیم میلیون تومان و اگر متأهل باشند و در مرز خدمت کنند، بیشتر حقوق می‌گیرند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در وام مسکن اگر کسی در شهرهای کوچک و روستاها باشد سود وام پنج درصد است، تأکید کرد: نگاه دولت به مناطق، عدالت‌محور است.

وی از تربیت دو هزار مربی قرآنی در کشور خبر داد و افزود: 25 هزار مربی هم مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار