عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پانا مطح کرد:

آموزش و پرورش ارتباط بین آموزش با صنعت و کارآفرینی را فراهم کند

آموزش و پرورش سازوکار لازم برای ایجاد ارتباط بین آموزش با حوزه خلاقیت صنعت را فراهم کند

تهران(پانا)- عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد یکی از مشکلاتی که در زمینه آموزش وجود دارد، عدم پیوستگی بین آموزش‌ها با حوزه خلاقیت، کارآفرینی ، ابتکارات و صنعت است. باید آموزش و پرورش بین آموزش با صنعت و کارآفرینی ارتباط برقرار کند.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش ارتباط بین آموزش با صنعت و کارآفرینی را فراهم کند

غلامرضا شریعتی اندراتی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره عدم پیوند بین آموزش‌ها با صنعت و کارآفرینی، گفت: «یکی از مشکلاتی که ما در زمینه آموزش داریم، عدم پیوستگی بین آموزش‌ها با حوزه خلاقیت و کارآفرینی و ابتکارات و صنعت است.»

وی افزود:‌«اگر این ارتباط بین آموزش با کارعملی و خلاقیت برقرار شود، یقینا به نفع نظام آموزش و پرورش ماست. آموزش و پرورش باید این سازوکار را تعریف کند که چگونه دانش‌آموزان در حین تحصیل، در حوزه عمل و کار نیز ارتباطی ایجاد کنند تا بعد از فارغ‌التحصیل‌شدن توانایی اداره امور خود را داشته باشند.»

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد:‌ «ایجاد این ارتباط علاوه بر دانش‌آموزان، برای نظام آموزش و پرورش بسیار مفید و ارزشمند است و اگر آموزش و پرورش بتواند ساز و کار لازم برای ایجاد این ارتباط را فراهم کند، بسیار آثار مفیدی را شاهد خواهیم بود.»

ارتباط آموزش با صنعت باعث افزایش تولید می‌شود

شریعتی اندراتی درباره تاثیر آموزش کارآفرینی و ارتباط بین آموزش با صنعت بر اقتصاد و تولید در کشور، گفت: «آموزش مسائل مربوط به کارآفرینی نقش مفیدی در اقتصاد کشور نیز دارد. هنگامی که دانش‌آموزان همزمان با درس‌خواندن در حوزه عملی نیز به فعالیت بپردازند، تولید نیز افزایش می‌یابد.»

وی افزود: «با افزایش تولید به واسطه این ارتباط بین آموزش با صنعت، کشور رشد اقتصادی چشمگیری بدست آورده و به خودکفایی می‌رسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار