معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
در تلاش هستیم تا فرآیند آموزش سنتی در دوره ابتدایی را تغییر دهیم
تبادکان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت با رفع مسائل آموزشی دانش آموزان در دوره ابتدایی مسائل دوره های بالاتر حل خواهد شد و دانش آموزان در تراز سند تحول خواهند بود.
معصومه نجفی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: دوره آموزش ابتدایی تلاش دارد تا دانش فضای آموزش مدرن ایجاد کند چرا که متاسفانه با مشاهدات ما فضای کلاس های ابتدایی سنتی هستند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مهمترین کنشگر در آموزش دانش آموزان ابتدایی معلم است بنابراین تصمیم گرفتیم نگاه معلم را تغییر دهیم تا از حافظه محوری فاصله بگیریم.
وی ادامه داد: در همین راستا متوجه شدیم که تنها توانمندسازی آموزشی و برگزاری دوره های چند ساعته ما را به سرمنزل مقصود نمی رساند. بنابراین تنها راه را شبکه سازی عظیم در کنار گفتمان سازی آموزشی مستمر در جامعه معلمان نیاز است.
وی اذعان کرد: با همین سیاست ۱۴۰ هزار معلم در چهار هسته در کشور تاکنون آموزش دیدند که بنا بر شنیده هایی معلمان حاضر در این دوره معتقد بودند ذهنیت آنها با حضور در این دوره ها متحول شده است.
وی افزود: تلاش ما این بود که معلمان از فضای سنتی کلاس جدا شوند و فرایند یادگیری را شبیه زندگی واقعی برای دانش آموز کند.
وی اظهار کرد: تاکنون۱۲ دبیرخانه در کشور راه اندازی شده که مهمترین آنها از قرار دبیرخانه ریاضی، فارسی، چند پایه، اختلالات یادگیری، آموزش مدیران، علوم، تولید محتوا، آموزش والدین و هدیه های آسمانی است.
وی با اشاره به اینکه کنشگر بعدی ما در این مسیر خانواده است، اذعان کرد: اینکه والدین آموزش ببینند با دانش آموز پایه اول ابتدایی خود چطور رفتار کنند اهمیت بالایی چه از نظر درسی و چه از نظر تربیتی دارد.
وی با تاکید بر اینکه رفع مسائل دانش آموزان در مقطع ابتدایی می تواند کار آموزش و پرورش را در دیگر دوره های تحصیلی کمتر کند، گفت: معلم باید در کلاس خود الگوی طراحی آموزشی داشته باشد، با این اقدام دانش آموز در ساحت های شش گانه سند تحول تربیت می شود.
دانش آموز خبرنگار : مهدیه صمدی
ارسال دیدگاه