مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل:

دانش‌آموزان باید دغدغه‌مند تربیت شوند

باید دانش‌آموزان را درگیر حل مسئله کنیم تا تربیت شکل گیرد

تهران (پانا) - حجت الله الماسی در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش که در مشهد در حال برگزاری است با اشاره به اینکه تمدن‌ساز‌ترین دستگاه آموزش و پرورش است گفت‌ باید دانش‌آموزان دغدغه‌مند تربیت کنیم.

کد مطلب: ۱۴۲۸۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید دغدغه‌مند تربیت شوند

‌به گزارش ‌روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الله الماسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در جمع مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها عنوان کرد: مدیران آموزش و پرورش بیشتر از این که به عنوان راهبران و صاحب نظران و کسانی که گفتمان‌سازی و هدایت می‌کنند نقش ایفا کنند، نقش هماهنگ‌کننده پیدا کرده‌اند، در حالی که تمدن و فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ‌تمدن‌ساز‌ترین دستگاه، آموزش و پرورش است افزود: ‌هدف اول در یادگیری این است که باید منجر به ایجاد شایستگی شود که این ‌خود منجر به تربیت افراد می‌شود.

مشاور وزیر عنوان کرد: جهان را درگیر کنید تا جهان را تغییر دهید؛ برای این تغییر باید روش‌های تعلیم و تربیت تغییر کند، باید دانش آموزان را درگیر حل مسئله کنیم تا تربیت شکل گیرد.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در پایان بیان کرد: معلم باید نقش مربی داشته باشد، باید ‌دانش‌آموز‌ را دغدغه‌مند تربیت کنیم، یک معلم باید در گام اول دانش آموز خود را دغدغه‌مند کند. پیش زمینه ذهنی برای دانش‌آموز فراهم کند، نگرش ایجاد کند تا به دنبال حل مسئله باشد اینگونه است که معلم مربی می‌شود و یادگیری اتفاق می‌افتد. این همان حیات طیبه است که ما به دنبال آن هستیم و این دانش‌آموز، همان دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار