رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی

نوبت‌گیری برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی بر نوبت‌گیری برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تا اول بهمن ماه سال جاری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نوبت‌گیری برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان

جواد روحانی رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به آغاز برنامه ملی سنجش و اهمیت انجام غربالگری‌های نوآموزان بدو ورود به دبستان، والدینی که نوآموزان پیش دبستانی (تاریخ تولد از ۹۶/۰۷/۰۲ تا ۹۷/۰۷/۰۱) دارند باید از طریق سامانه my.medu.ir و یا از پنجره خدمات الکترونیک درگاه دولت اقدام به نوبت‌گیری اینترنتی کنند.

وی متذکر شد: نوبت گیری باید فقط توسط والدین انجام شود؛ همچنین پس از پایان مراحل نوبت گیری نیز همراه داشتن مدارک شامل پرینت نوبت نوآموز، شناسنامه والدین و نوآموز، عکس ۴×۳ نوآموز هنگام مراجعه به مرکز سنجش، ضروری است‌.

وی ادامه داد: والدین هنگام نوبت گیری فقط مرکز جامع سنجش شهرستان خود را انتخاب کنند؛ چرا که در صورت نوبت‌گیری از شهرستانی غیر از محل سکونت، پذیرش در مرکز سنجش انجام نخواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه مهلت نوبت‌گیری محدود و تا اول بهمن جاری است، خاطرنشان کرد: هزینه نوبت‌گیری ۶۰ هزار تومان است و نوآموزان جامانده از سال‌های گذشته نیز می‌توانند نوبت‌گیری کنند.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی طرح سنجش سلامت جسمانی دانش آموزان بدو ورود به دبستان را از ضروریات ثبت نام عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح کمک بسیاری در روند آموزش دارد و با مداخله به‌هنگام از افت تحصیلی دانش آموزان در طول سال تحصیلی جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: در سنجش دقت در تشخیص بسیار حائز اهمیت است، چرا که سرنوشت یک‌ نوآموز مشخص می شود، به همین دلیل می بایست در ارزیابی و تشخیص نهایت دقت را داشته باشیم تا آینده خوبی برای این عزیزان رقم بخورد.

جواد روحانی تمهید استقرار نظام جامع پیشگیری، غربالگری، تشخیص و مداخله به‌هنگام، ارتقای کمی و کیفی در ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، تشخیص، مشاوره ای و مداخله به‌هنگام کودکان و دانش آموزان، استمرار دائمی برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان، تجمیع خدمات مستمر تشخیص، توانبخشی، حمایتی آموزشی و مشاوره ای، پیشگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان و ارجاع به‌هنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه به سایر مراکز تخصصی در صورت لزوم را از اهداف برنامه مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار