عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

افزایش 18درصدی حقوق کارمندان تورم 44درصدی سال را جبران نمی‌کند

تهران(پانا)- عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت از آن‌جا که در سال گذشته تورم و میانگین افزایش قیمت‌ها 44 درصد بوده، نمی‌توان با 18 درصد افزایش حقوق این افزایش چهل‌وچهار درصدی قیمت ها را جبران کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 18درصدی حقوق کارمندان تورم 44درصدی سال  را جبران نمی‌کند

احسان‌ ارکانی، عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره افزایش هجده درصدی حقوق کارکان برای سال آینده، اظهار کرد:‌« تورم یک سال‌ گذشته 44 درصد اعلام شده است. از آن‌جا که تورم و میانگین افزایش کل قیمت‌های کشور 44 درصد بوده، نمی‌توان با 18 درصد افزایش حقوق این افزایش چهل‌وچهار درصدی قیمت‌ها را جبران کرد.»

افزایش حقوق کارمندان باید در مجلس تغییر کند

وی افزود: «بنابراین باید درصد افزایش حقوق به میزانی باشد که مردم و به ویژه کارمندان قدرت خرید داشته و سفره معیشت و مواد غذایی خود را تامین کنند. در نتیجه باید حتما این مقدار تعیین‌شده در مجلس اصلاح شود.»

احتمال کسری بودجه با کوتاهی دستگاه‌ها در انجام وظایف

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس درباره اینکه طبق لایحه اعلامی بودجه سال 1403 با کسری پنهان بودجه مواجه هستیم یا خیر، اظهار کرد: «قاعدتا با کسری پنهان بودجه مواجه نیستیم مگر اینکه دولت و دستگاه‌های متولی در تحقق منابع درآمدی که در لایحه بودجه دولت پیش‌بینی شده، کوتاهی کنند که اگر این اتفاق رخ دهد ما با کسری پنهان بودجه مواجه خواهیم شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار