موحد در گفت‌وگو با پانا:

رئیس‌جمهور بهترین فردی است که می‌تواند در جهت پیگیری اجرای قانون اساسی گام بردارد

کمیسیون قضایی مجلس در زمینه شناسایی ظرفیت‌‌های مغفول قانون اساسی آمادگی کمک به دولت را دارد

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه درخواست مردم از آیت الله رئیسی اجرای قانون است، گفت بهترین فردی که می‌تواند در جهت پیگیری اجرای قانون اساسی گام بردارد، رئیس جمهور است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهور بهترین فردی است که می‌تواند در جهت پیگیری اجرای قانون اساسی گام بردارد

21 مرداد ماه آیت الله رئیسی در جلسه هیات پیگیری اجرای قانون اساسی، بر یافتن راهکارهای اجرای کامل قانون اساسی تاکید کرد و گفت: پیگیری و اجرای صحیح و کامل مفاد قانون اساسی، ضامن استقلال و آزادی است و می‌تواند به رفع مشکلات مردم، افزایش رضایتمندی و اطمینان و اعتماد عمومی منجر شود.

روز گذشته نیز محمد دهقان در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد که دولت سیزدهم تاکید دارد همه اصول قانون اساسی جدی گرفته و برای اجرای آن برنامه‌ریزی شود بر این اساس هیات پیگیری اجرای قانون اساسی بدون سوگیری سیاسی در راستای اجرای همه اصول قانون اساسی گام برمی‌دارد. در این دولت، هیاتی تشکیل شده که به بررسی مصوبات شوراهای عالی و دستگاه‌های دولتی می‌پردازد تا با قانون اساسی مغایرت نداشته باشند. همچنین در سراسر کشور با هماهنگی استانداران شبکه ملی اجرای قانون اساسی با همکاری استادان حقوق تشکیل شده است. بعد از بررسی‌های انجام گرفته، بزودی اعلام خواهد شد که کدام دستگاه‌ها در اجرای قانون اساسی سهیم بوده‌اند.

سید محمد موحد در گفت‌وگو با پانا در این راستا و ضمن تاکید بر اجرای ابعاد مغفول قانون اساسی، اظهار کرد: «به نظر من درحال حاضر شرایط برای دولت فراهم است تا به این عرصه ورود کند و ظرفیت‌های مغفول قانون اساسی را شناسایی کند تا با تمام توان این مشکل را برای همیشه حل کند.»

وی ادامه داد: «آقای رئیسی توان دارد و تقریبا در تخصصشان است و می‌دانند که ابعادی از قانون اساسی که مغفول مانده کجاست و به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای جایگاه و کسی که بتواند این مشکل را حل کند و در این عرصه گام بردارد، رئیس جمهور است.»

وی با بیان اینکه درخواست مردم از آیت الله رئیسی اجرای قانون است که امیدواریم بتوانند به صورت عملیاتی قانون را اجرا کنند، افزود: «اگر زمانی برای شناسایی تمامی ظرفیت‌های قانونی نیاز به کمک کمیسیون قضایی مجلس باشد، ما نهایت همکاری را با دولت خواهیم داشت. هرکدام از موارد قانون اساسی ضرورت دارد که اجرا شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار