کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا:

دولت بودجه‌ ای برای حمایت از استارت‌آپ‌های دانش آموزی اختصاص دهد

تهران(پانا)- کارشناس مسائل اقتصادی گفت بهتر است دولت یا آموزش و پرورش بودجه‌ مخصوصی را برای حمایت از استارت‌آپ‌ها قرار دهند. در این حوزه بیشتر از حمایت‌های معنوی ، حمایت‌های مالی نیاز است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت بودجه‌ ای برای حمایت از استارت‌آپ‌های دانش آموزی اختصاص دهد

آلبرت بغزیان، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا درباره نتیجه‌بخش‌بودن استارت‌آپ‌های دانش‌آموزشی، گفت: «ما در این حوزه بیشتر از حمایت‌های معنوی، نیازمند حمایت‌های مالی هستیم. بهتر است دولت یا آموزش و پرورش بودجه‌ی مخصوصی را برای حمایت از استارت‌آپ‌ها قرار دهند.»

باید بین صاحبان ایده‌های استارت‌آپی و صنعت ارتباط برقرار شود

وی تاکید کرد: «باید بین صاحبان ایده‌های استارت‌آپی و صنعت ارتباط برقرار شود. وزارت صمت نیاز صنعت را تشخیص دهد و وزارت آموزش و پرورش حمایت مالی لازم را برای تجاری‌سازی و ارائه محصول انجام دهد.»

بغزیان مشکل اصلی در کمرنگ‌بودن استارت‌آپ‌ها را منابع مالی دانست و گفت: «مشکل اصلی در دیده نشدن استارت‌آپ‌ها، حمایت‌مالی است. همچنین مشکل دیگر این است که صنعت نمی‌داند به کجا مراجعه کند در نتیجه باید بستری برای معرفی این استارت‌آپ‌ها معرفی شود.»

این کارشناس ادامه داد: «به طور مثال بستر اینترنتی فراهم شود و همه استارت‌آپ‌ها در آن‌جا باشند و شخصی که قصد استفاده از استارت‌آپی را دارد، بداند به کجا مراجعه کرده و با سرچ‌کردن کلمات کلیدی، استارت‌آپ مربوطه را شناسایی کند.»

محتوای کتاب‌های درسی تفکر دانش‌آموزان را به سمت نوع‌آوری سوق دهد

بغزیان گفت: «در اصلاح و بازنگری در کتاب‌های درسی نیز محتوایی در کتاب‌های درسی قرار گیرد که موجب به روزشدن تفکر دانش‌آموزان شود.»

وی تاکید کرد: «باید محتوای کتاب‌های درسی‌ به صورتی باشد که تفکر دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی و خلاقیت سوق دهد البته وجود آزمایشگاه‌ها هم اثرگذار است ولی اصل بر این است که خود معلمان در کنار متون‌ درسی، خلاقیت را در دانش‌آموزان ایجاد کرده یا تقویت کند.»

بهترین مقطع برای ارائه مطالب نوع‌آوری و خلاقیت مقطع ابتدایی است

بغزیان درباره مقطع مناسب برای ورود مطالب کارآفرینی و خلاقیت به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، گفت: «بهتر است دانش‌آموزان از همان پایه با این مطالب آشنا شوند. معلمان باید از همان ابتدا و در مقطع ابتدایی روح نوآوری و خلاقیت را در وجود دانش‌آموزان بدمند.»

وی گفت: «می‌توانیم برای ارائه روش‌های خلاقیت در کودکان از نمونه‌های موفق دنیا الگوبرداری کنیم این که به چه صورت دانش‌آموزان از همان ابتدا با اصطلاحات کارآفرینی و روش‌های خلاقیت آشنا می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار