وزیر امور اقتصادی در آیین ارائه دستاوردهای طرح ملی هوشمند سازی یارانه آرد و نان:

۲۷ هزار میلیاردتومان کاهش هزینه با اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان

تهران (پانا)- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت با اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان معادل یک و نیم میلیون تن آرد به ارزش ۲۷ هزار میلیاردتومان صرفه‌جویی شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
۲۷ هزار میلیاردتومان کاهش هزینه با اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان

«آیین ارائه دستاوردهای طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان و رونمایی از بزرگترین سامانه اشتراک‌گذاری تجربه خرید»، با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسئولان و مقامات کشور برگزار شد.
سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم اظهار کرد: طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان با همکاری و تعامل بسیاری از دستگاهها اجرایی شده و اگرچه طرح هنوز نقایصی دارد اما به تدریج این ایرادات شناسایی و رفع خواهد شد.
خاندوزی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰حدود ۸ و نیم میلیون تن آرد یارنه‌ای در کشور مصرف شده است.اگر طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان اجرایی نمی‌شد این میزان در سال ۱۴۰۱ حدود ۸ و نیم میلیون تن و در سال ۱۴۰۲ به ۹ میلیون تن می‌رسید.
وی افزود: پس از آنکه در سال ۱۴۰۰ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شد قیمت بسیاری از کالاهای اساسی افزایش یافت و بسیار محتمل بود که میزان مصرف نان افزایش داشته باشد.

مصرف آرد یارانه‌ای امسال به مصرف سال ۹۸ برمی‌گردد
وزیر اقتصاد در ادامه گفت: مصرف آرد یارانه‌ای امسال مجددا به میزان مصرف سال ۹۸ برخواهد گشت.
خاندوزی در ادامه گفت: با اجرای این طرح همچنین قیمت معاملات آرد در خارج از زنجیره دو برابر شده و قیمت جواز نانوایی ها نیز ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. که این طرح رفتار اقتصادی سودجویان را اصلاح خواهد کرد و افراد متعهد در این زنجیره نیز منفعت اصلی را خواهند برد.گفتنی است در پایان این مراسم وزیر اقتصاد از سامانه نظر ، بزرگترین سامانه اشتراک گذاری تحربه خرید رونمایی کرد و با اهدای لوحی از عوامل اجرایی این طرح تقدیر کرد.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار