دبیر سابق کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با پانا:

ایده دانش‌آموزان در محیط‌های کاری پرورش می یابد

تهران(پانا)- دبیر سابق کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران گفت دانش‌آموزان جدا از مطالب درسی در محیط‌های کاری قرار بگیرند و تعدادی واحدهای درسی را در اداره‌‌ها و کارخانه‌‌ها بگذرانند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ایده دانش‌آموزان در محیط‌های کاری پرورش می یابد

حمیدرضا قاسمی، دبیر سابق کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پانا در رابطه با به تولید‌ رساندن ایده استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی، گفت: «گام اول این است که دانش‌آموزان جدا از مطالب درسی در محیط‌های کاری قرار بگیرند و تعدادی واحدهای درسی را در اداره‌‌ها و کارخانه‌‌ها بگذرانند.»

شکل‌گیری ایده راه‌گشای صنعت و خدمات

وی ادامه داد: «باید تعدادی واحد درسی را در محیط‌های عملی سپری کنند تا شکل‌گیری ایده آن‌ها به نحوی صورت گیرد که قابل تبدیل به محصول باشد. اصل شکل‌گیری ایده به این دلیل است که راه‌گشایی برای صنعت یا بخش خدمات انجام دهد.»

قاسمی گفت: «اگر دانش‌آموزان از ابتدا ببینند که با چه مسائلی در فضای صنعتی و خدماتی کشور روبه رو هستند، ایده‌ها جهت‌گیری بهتری می‌یابد.»

مهم‌ترین موضوع تبدیل ایده به یک محصول است

دبیر سابق کمیسیون اقتصاد کلان گفت: «بعد از شکل‌گیری ایده مهم‌ترین موضوع تبدیل ایده به یک محصول است. در کشورما ایده‌ها نهایتا در حد محصول آزمایشگاهی باقی می‌ماند. باید حمایت‌های لازم از طریق مراجع حمایتی صورت گیرد یا اینکه با وصل‌شدن به بازار، بتوانند سرمایه‌گذارهایی در این بخش پیدا کنند.»

وی افزود: «البته دولت نیز می‌تواند با مشوق‌هایی که در مالیات و بحث‌هایی که برای بنگاه‌های صنعتی می‌گذارد، آن‌ها را ترغیب کند که از این ایده‌ها استفاده کنند.»

ضرورت جهت‌دهی بودجه در اختیار مدارس

قاسمی در خصوص چگونگی ایجاد خلاقیت و کارآفرینی در بین دانش‌آموزان، گفت: «الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه راه خوبی است. همچنین جهت‌دهی مناسب بودجه‌ و سرمایه‌هایی که در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، می‌تواند تحت کنترل قرار گیرد تا سرمایه در زمینه‌هایی صرف شود که خروجی خوبی داشته باشد.»

وی ادامه داد: «سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کشور، سازمان‌های متولی امر بودجه می‌توانند بودجه‌های تخصیصی را ردیابی کنند تا به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار