معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان:

ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزان از طریق مجلات رشد قابل تحقق و بسیار مطلوب است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت مدیران باید درخصوص افزایش سرانه مطالعه با استفاده از مجلات رشد، توسط دانش‌آموزان ابتکارات لازم را به کار بگیرند؛ ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزان از طریق مجلات رشد قابل تحقق و بسیار مطلوب است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزان از طریق مجلات رشد قابل تحقق و بسیار مطلوب است

وجیهه فاضل، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اظهار کرد: در جلسه با معاونین آموزش ابتدایی در خصوص آخرین مشکلات و مسائل آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر شد و اولویت، موضوع کودکستان‌ها بود که در مناطق مختلف نیاز به بازدید مداوم است و در خصوص عمده مشکلات این مراکز از جمله فضای کم آنها بررسی لازم صورت پذیرد.

وی افزود: درباره محتوای موضوعات آموزشی در مراکز کودکستان بررسی‌های موردنظر انجام شود و باید توجه داشت، محتواهای مورد تأیید باید در مراکز آموزش داده شود و نظارت در این موضوع با دقت بسیار مورد عنایت باشد.

فاضل ابراز کرد: مجلات رشد و مطالعه آنها بسیار مفید است، محتوای آنها ویژه دانش‌آموزان است که توسط کارشناسان و متخصصان تدوین و انتشار یافته و موضوعی که اهمیت دارد این است که مدیران باید در خصوص افزایش سرانه مطالعه با استفاده از این مجلات توسط دانش‌آموزان ابتکارات لازم را به کار بگیرند؛ ارتقا سرانه مطالعه دانش‌آموزان از طریق مجلات رشد قابل تحقق و بسیار مطلوب است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: ما باید دانش‌آموزان را برای استفاده از مجلات آموزشی و اهمیت‌دادن به موضوع مطالعه برنامه‌ریزی کنیم که قطعاً در رشد ذهنی و فکری آنان در آینده نقش مثبتی خواهد داشت.

وی گفت: مدیران مدارس نیاز به آموزش و دوره‌های توانمندسازی ویژه‌ای دارند تا به‌روز باشند. در همین راستا اقدام به تشکیل کانال‌های توانمندسازی کردیم؛ همچنین از اول مهرماه برای معلمان ابتدایی با موضوعات روش تدریس و تولید محتوای آموزشی هم بسترهای لازم ایجاد شد.

فاضل تأکید کرد: موضوع نماز از اولویت‌های اصلی مدارس ابتدایی است که موضوعی خارج از درس و تحصیل نیست و این مسئله‌ای است که امروزه در مدارس باید مورد توجه بیش‌از پیش باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: در عموم مناطق، اجرای برنامه‌های عملیاتی مهمی با موضوعات مختلفی نظیر محتوا و روش‌های نوین آموزشی اجرا شده که استقبال خوبی را به دنبال داشته و باید الگویی برای سایر مناطق باشد.

دانش آموز خبرنگار: عسل قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار