معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

غربالگری بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز از منظر آسیب‌های اجتماعی

اراک (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت محور کار مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی فعال کردن خود دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز از منظر آسیب‌های اجتماعی

اصغر باقرزاده در مراسم افتتاح خانه یاریگران استان مرکزی اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار بزرگ تربیت را بر عهده بگیرد و این مهم بارها در دوره‌های مختلف گفته شده است و نیاز است واحدها و دستگاه‌های دیگر این نهاد را پشتیبانی کنند.

وی افزود: وضعیت آسیب‌های اجتماعی از نظر رنگ‌بندی زرد، قرمز و سبز برای ما مشخص شده است و بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز در ۱۳ مقیاس آسیب روانی اجتماعی غربالگری شده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آموزش نماد (نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان) به مدیران مدارس کشور عنوان کرد: در مدارس کشور آموزش نماد به مدیران مدرسه ارائه شده تا از بروز آسیب و گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند، در این راستا خانواده‌ها نیز باید پای کار باشند تا از بروز آسیب‌ها از جمله فضای مجازی که کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، جلوگیری شود و در مدرسه باید کار تربیتی را آغاز کنند که این مهم در حال انجام است و باید عوامل تولید آسیب را بشناسند و با آن مقابله کنند.

باقرزاده ادامه داد: خانواده‌ها باید از مصارف فرهنگی فرزندان خود اطلاع داشته باشند و نسبت به مسئله تربیتی فرزندان خود حساس باشند و آن‌ها را در این امر همراهی کنند. فضای مجازی فضای اختصاصی نیست و تلفن همراه برای فرزندان یک ابزار اختصاصی نیست که اگر این امر جدی گرفته شود می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌ها و پیامدهای آن پیشگیری کرد.

وی محور کار مراقبت را فعال کردن دانش‌آموزان برشمرد و گفت: آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی را که از لحاظ آسیب‌های اجتماعی در معرض خطر قرار دارند شناسایی و برای در امان ماندن آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

دانش‌آموز خبرنگار: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار