بازدید ۲۵۰ تن از نومعلمان استان فارس از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

شیراز (پانا) - ۲۵۰نفر از نومعلمان استان فارس در قالب کاروان راهیان نور با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، با شهدا تجدید بیعت کردند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید ۲۵۰ تن از نومعلمان استان فارس از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

امروز در دومین روز از این سفر، نومعلمان در بازدید از یادمان علقمه و حضور در قدمگاه شهدای غواص به یاد ۴ هزار شهید از ۱۲ لشکر قهرمان میهن اسلامی که در عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵ به مقام شهادت نائل شدند، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان را مرور کردند تا درس ایثار را در کلاس‌های خود به دانش‌آموزان بیاموزند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به شهدای عملیات کربلای ۴ و رزمندگان غواص لشکر 32 انصار‌الحسین(ع) همدان و تیپ 33 المهدی(عج) فارس، گفت: ما معلمان، به عنوان متولیان تعلیم و تربیت باید بتوانیم با تمام نمادهای حاضر در این مناطق که ذره ذره آن حاکی از رشادت‌های رزمندگان اسلام است، در بین دانش‌آموزان هویت‌سازی کنیم.


علیرضا شادباش ادامه داد: ما در تاریخ شاهد چندین نقطه عطفی بوده‌ایم که یکی از این‌ها ظهور و بعثت پیامبر اکرم (ص) است و روز عاشورا نقطه عطف بعدی است و دیگری انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ماست که حرکتی را در تغییر روند تاریخ به وجود آورد.
وی گفت: برای کدام حرکت تاریخی باید نقطه عطف ایجاد شود، در معلمی چه کاری مهمتر از این است که در نقطه آخر این حرکت که زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب‌الزمان (ع) است، برسیم.

وی با اشاره به فرموده امام حسین (ع) که می‌فرمایند، شهادت برای من شیرین‌تر از رفتن زیر بار ظلم است، گفت: رسالت ما معلمان در این مسیر چیست، آیا چیزی بالاتر از زمینه‌سازی ظهور داریم.

شادباش اضاف کرد: ما معلمان اگر تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان را فیزیکدان، ریاضیدان، اقتصاددان و... تربیت کنیم، عالم و روحانی و ادیب و پزشک را تربیت می‌کنیم مگر جز این است تا با شعار "هیهات من الذله" جامعه را برای رسیدن به ظهور زمینه سازی کنیم.

معادن فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس خطاب به نومعلمان اضافه کرد: این رشادت‌ها در این منطقه در زمانی رخ داد که کمترین امکانات جنگی را نداشتیم و کشورها با هم متحد شدند و کمکی به ایران نکردند اما امروز به واسطه همین رشادت‌ها و ایثارگری‌ها در دنیا سربلند و عزتمند هستیم که این همان مصداق بیانات امام (ره) است که جنگ را غنیمت شمردند و فرمودند ما در جنگ ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکستیم.

وی در ادامه با یادآوری رسالت معلمان در تربیت انسان، گفت: امروز روحیه امید را از دانش‌آموزان و نوجوانان ما گرفته‌اند و وظیفه معلمان است تا با تاسی از ایثارگری‌های شهدا و هویت‌سازی در بین دانش‌آموزان روحیه امید را به آنان بازگردانند.

شادباش، مناطق عملیاتی را هویت ایران اسلامی خواند و افزود: عده‌ای هویت بچه‌های ما را می‌خواهند زیر سوال ببرند و ما معلمان باید بدانیم که وظیفه ما تربیت نسلی برای سپاه آقا امام زمان (ع) است، نسلی که در تمام ابعاد سیاسی و اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی مهیای سربازی آقا امام زمان (ه) باشند.

نخستین کاروان فرهنگیان فارس متشکل از ۲۵۰ نفر از نومعلمان، به همت بسیج فرهنگیان استان فارس راهی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شدند. در این کاروان که عمدتا زیارت اولی محسوب می‌شوند معلمان با حضور در منطقه شلمچه، یادمان‌های علقمه، کمیل و شهید آوینی در فکه با شهدا و آرمان‌های امام (ره) تجدید بیعت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار