وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت:

تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است

برای اتباع افغانستانی دارای مجوز، شناسه یکتا صادر می‌شود / تذکر حجاب باید با ادبیات و الفاظ خوب و صرفاٌ تذکر لسانی انجام شود

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت تشکیل استان تهران غربی از پیشنهادات است که در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است؛ تقسیمات استانی پس از تصویب دولت باید در مجلس هم تصویب شود.

کد مطلب: ۱۴۲۵۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تذکر حجاب در متروی تهران توسط حجاب‌بانان، اظهار کرد: ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم و تحت امر به معروف و نهی از منکر ظاهرا توسط گروه‌های مردمی انجام می‌شود. کارشان در چارچوب امر معروف و نهی از منکر است. همه مردم برای این کاروظیفه دارند اما باید با ادبیات خوب و الفاظ خوب و صرفا تذکر لسانی انجام شود. در همین حد این گروه ها مجاز هستند. امر به معروف و نهی از منکر نیاز به مجوز ندارد و همه می‌توانند امر به معروف لسانی را با لحاظ همه شرایط انجام دهند.

وی در خصوص تیراندازی روز گذشته در نزدیکی ساختمان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: کار شخصی بوده است. فردی برای کار شخصی خود با سلاح شکاری تیراندازی کرد که با او برخورد شد.

وزیر کشور درباره آخرین تصمیم برای ایجاد استان تهران غربی، گفت: تقسیمات کشوری بحث دائمی است و در این زمینه مطالبات و نیازمندی‌ها وجود دارد و این موارد بررسی کارشناسی می‌شود. تشکیل استان تهران غربی هم جزو پیشنهادات بوده است که در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است. تقسمیات استانی پس از تصویب دولت باید در مجلس هم تصویب شود.

همه طیف‌ها هم باید در انتخابات مشارکت کنند

وحیدی درباره انتخابات امسال نیز بیان کرد: مراحل انتخابات به خوبی انجام شده است و هیات‌های نظارت در حال بررسی صلاحیت داوطلبان هستند. هیات‌های نظارت به شکایت کسانی که ردصلاحیت شده یا صلاحیت آنها تایید نشده هم رسیدگی می‌کنند و فرصت ۵۰ روزه برای این کار دارند. همه زیر ساخت‌های لازم برای انتخابات فراهم است. تامین مشارکت در انتخابات به عهده همه به ویژه نخبگان و تشکل‌های سیاسی است تا اهمیت انتخابات را برای مردم روشن کنند. در ثبت‌نام همه طیف‌ها شرکت کرده بودند و همه طیف‌ها هم باید در انتخابات مشارکت کنند.

وی درباره تامین واگن از چین نیز اظهار کرد: کل قرارداد با چین ۲ هزار واگن بوده که برای ۶۳۰ واگن تامین مالی در حال انجام است. این روند ادامه می‌یابد تا به تدریج فاینانس‌های آن عملیاتی می‌شود.

وحیدی درباره آمار مهاجران افغانستانی و ساماندهی آنها گفت: تعداد اتباع افغان حدود ۵ میلیون نفر برآورد شده است که البته بخشی از مهاجران بدون مجوز هستند که باید برگردانده شوند و عده‌ای هم که مجوز دارند، باید بر اساس چهارچوب‌ها و مجوزهایی مانند مجوز کار، ساماندهی شوند. این کار در دست اجرا است و برای این افراد دسته از افراد که مجوز دارند، «شناسه‌ یکتا» صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار