همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب؛

کتابخانه عمومی «شهدای سرو» شهرستان ارومیه افتتاح شد

ارومیه (پانا) - به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه عمومی «شهدای سرو» در شهر فاقد کتابخانه سرو افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه عمومی «شهدای سرو» شهرستان ارومیه افتتاح شد

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار کرد: کتابخانه عمومی به عنوان باشگاه فرهنگی اجتماعی مبتنی بر خدمات کتاب محور، نقطه عطفی برای پرورش جامعه ای آگاه، پویا، مسئولیت پذیر و متعهد است؛ امروز و همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است»، کتابخانه عمومی «شهدای سرو» جهت ارائه خدمات فرهنگی و تقویت فرهنگ کتابخوانی به مردم شریف، کتابخوان و فرهنگ دوست سرو افتتاح می شود.

وی ادامه داد: افتتاح این کتابخانه که مزین به نام شهدا شده است، از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۱ بود و ساختمان آن با زیربنای ۲۳۳ مترمربع، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، مرمت و بازسازی شد و پس از تجهیز و آماده سازی با اعتبار ده میلیارد ریالی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی، آماده بهره برداری شد.

معصومی افزود: با افتتاح این کتابخانه عمومی، شهر سرو به فهرست شهرهای دارای کتابخانه عمومی استان اضافه شد و امکان ارائه خدمات کتابخانه ای در این شهر و روستاهی اطراف آن میسر شد.

معصومی در پایان، ضمن تقدیر از تمامی دستگاه های مشارکت کننده در افتتاح کتابخانه و با اشاره به اهمیت به اشتراک گذاشتن منابع کتابی متناسب با نیاز جامعه هدف کتابخانه، از عموم مردم و حاضرین به عنوان سفیر کتابخوانی جهت مشارکت در پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» دعوت به عمل آورد.

غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و ابراز خرسندی از افتتاح کتابخانه در شهر سرو گفت: طی سفرهای پنج گانه استاندار آذربایجان‌غربی به پنج بخش شهرستان ارومیه، مصوبات مختلفی داشتیم که افتتاح کتابخانه عمومی شهدای سرو یکی از این مصوبات بود؛ با تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه و مرمت و آماده سازی آن، امروز آماده بهره برداری است؛ امید است این اتقاق مبارک، مقدمه و شروعی برای اقدامات مؤثر در حوزه فرهنگ و کتاب برای مردم نجیب، بزرگوار و متدین سرو و زمینه ساز ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار